17.01.2022

Оприлюднюємо інформацію: яку, де та коли

Діюче законодавство вимагає від розпорядників бюджетних коштів оприлюднювати різну інформацію: публічну, про використання публічних коштів, про публічні закупівлі тощо. Що це за інформація та на яких порталах її необхідно розміщувати? Які строки оприлюднення інформації? Та головне — яка відповідальність передбачена за невиконання зазначених вимог? Розбираємося із цими питаннями в нашому матеріалі.

Оприлюднюємо публічну інформацію

Почнемо з визначення такої інформації. Власне, публічна інформація — це інформація, яка перебуває в розпорядженні розпорядників публічної інформації (далі — розпорядники). Вона може бути отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків. Також вона може перебувати в їх володінні або в інших розпорядників такої інформації.

Пояснимо, хто такі розпорядники та чи є серед них бюджетні установи. Звісно, бюджетні установи, 100-відсотково потрапляють до переліку цих «щасливців». До речі, повний перелік розпорядників такої інформації та яку саме інформацію вони мають оприлюднювати, наведено в ст. 13 Закону № 29391.

1 Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI.

Наприклад, суб’єкти владних повноважень (органи державної влади та ОМС) мають оприлюднити інформацію, яку вони отримали чи створили в процесі виконання своїх обов’язків або яка перебуває в їх володінні. А ось юридичні особи, які фінансуються з державного чи місцевого бюджетів — інформацію про використання бюджетних коштів.

Тож один з основних обов’язків розпорядників — оприлюднювати і регулярно оновлювати публічну інформацію на єдиному державному вебпорталі відкритих даних (data.gov.ua) та на своїх вебсайтах. З огляду на це, зазначеним суб’єктам слід подбати про її вчасне оприлюднення та регулярне оновлення.