04.11.2024

Річна інвентаризація — 2024: відображення результатів

На черзі підсумковий етап річної інвентаризації — відображення її результатів. У цій статті розповімо, як правильно оформити матеріали інвентаризації та показати її результати в бухобліку та звітності.

Оформлення матеріалів інвентаризації

Загальний порядок документального оформлення матеріалів інвентаризації визначено Положенням № 879*. Зокрема, за результатами роботи інвентаризаційна комісія має оформити такі документи, як: інвентаризаційні описи, акти інвентаризації та звіряльні відомості. Типові форми для відображення результатів інвентаризації бюджетними установами затверджено наказом № 572**.

* Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879.

** Наказ Мінфіну «Про затвердження типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації» від 17.06.2015 № 572.

Так, Інвентаризаційні описи застосовують для фіксування наявності, стану та оцінки як активів установи, так і активів, які належать іншим установам та обліковуються поза балансом.

Такі описи складають на:

— основні засоби (далі — ОЗ), інші необоротні матеріальні активи;

— нематеріальні активи;

— запаси (у т. ч. й ті, що прийняті на відповідальне зберігання).

Акти інвентаризації застосовують для фіксування наявності:

— грошових коштів (готівки та коштів на рахунках);

— грошових документів, бланків документів суворої звітності;

— дебіторської та кредиторської заборгованостей;

— наявності фінансових інвестицій.

Крім того, установи застосовують й інші форми документів під час перевірки окремих об’єктів обліку. Інформацію про такі документи та особливості їх оформлення наведемо в таблиці нижче.