07.04.2025

Оцінка ефективності бюджетних програм: законодавче підґрунтя

На якій законодавчій підставі слід здійснювати оцінку ефективності бюджетних програм: за наказом № 608* чи листом Мінфіну від 19.09.2013 № 31-05110-14-5/27486?

* Наказ Мінфіну «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо здійснення оцінки ефективності бюджетних програм» від 17.05.2011 № 608.

Що таке оцінка ефективності бюджетних програм?

Почнемо з того, що одним із компонентів програмно-цільового методу (далі — ПЦМ) є аналіз та оцінка бюджетних програм.

Це питання врегульовано ч. 6 ст. 20 БКУ*. Так, на всіх стадіях бюджетного процесу його учасники в межах своїх повноважень здійснюють оцінку ефективності бюджетних програм, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Оцінка ефективності бюджетних програм здійснюється на підставі даних моніторингу, аналізу результативних показників бюджетних програм, а також іншої інформації, зазначеної у бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про виконання кошторисів та звітах про виконання паспортів бюджетних програм.