24.02.2025
Встановленню нового приладу (засобу) вимірювальної техніки зазвичай передує списання старого. Традиційно, списання непридатних лічильників бюджетні установи відображають у бухгалтерському обліку за правилами, передбаченими НП(С)БО 121*.
Однак у ситуації читача старий лічильник не було виокремлено як окремий об’єкт обліку, і фактично його вартість було включено до загальної вартості будівлі. З якої саме причини так сталося — невідомо. Але подібна ситуація — наочний приклад того, як інколи бухгалтери несвідомо ускладнюють собі життя.
Як списати такий непридатний вимірювальний пристрій та як вчинити з вартістю будівлі, яка є окремим об’єктом основних засобів (далі — ОЗ)?
Вихід із цієї ситуації є, але він досить клопіткий. Свого часу Мінфін у листі «Щодо строків проведення інвентаризації та списання (часткової ліквідації) об’єктів основних засобів» від 11.04.2016 № 31-11420-07-10/10433 запропонував установам цікавий варіант. А конкретно, на думку авторів цього листа, якщо в процесі експлуатації складові частини об’єкта ОЗ вийшли з ладу, установа має здійснити часткову ліквідацію об’єкта ОЗ.
УВАГА!
Розукомплектування об’єктів ОЗ не передбачено жодним нормативним документом