09.06.2025

Закупівля додаткових матеріалів для ремонту: як уникнути порушення?

На початку року бюджетна установа придбала для проведення ремонту будівельні матеріали (дошки, балки) на загальну суму 56 тис. грн. Наразі згідно з рішенням сільради додатково виділено на закупівлю будматеріалів ще 70 тис. грн. Потрібно закупити будматеріали за тим же кодом ДК 021:2015*. Чи можемо ми укласти прямий договір? Як правильно вчинити?

* Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749.

Зазначимо одразу: у цій ситуації замовник має справу з додатковою потребою у закупівлі будівельних матеріалів. Подібна ситуація для замовників не рідкість. Та вирішувати її варто, керуючись насамперед постановою № 1178*. Це дозволить уникнути порушення закупівельного законодавства. Далі пояснимо детальніше, як це зробити.

* Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.

Коли потреба в закупівлях є додатковою?

Виникнення додаткової потреби в закупівлі товару, робіт чи послуг, яку замовник не міг передбачити на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі, не вважається продовженням попередньої закупівлі. У такому разі виникає новий предмет закупівлі. Це чітко прописано в п. 15 постанови № 1178.

У разі виникнення такої додаткової потреби в закупівлі товару чи послуги замовник повинен мати докази того, що: