29.09.2025

Списання авто: чи потрібно залучати представника МВС?

Бюджетна установа планує списати з балансу авто через його непридатність для подальшого використання. Чи необхідно наразі залучати представника МВС для встановлення (підтвердження) факту непридатності транспортного засобу? Чи повинен такий представник підписувати Акт списання транспортних засобів? Чи має він надати установі свій письмовий висновок?

Чи звертатися до МВС у разі списання авто?

Наразі механізм та процедура списання об’єктів державної власності унормовані Порядком № 1314*. Тож у разі списання транспортних засобів (далі — ТЗ) бюджетні установи насамперед мають керуватися цим Порядком.

* Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.2007 № 1314.

І згідно з п. 10 Порядку № 1314 для встановлення факту непридатності до використання майна, яке перебуває під наглядом державних інспекцій, установа залучає для участі в роботі комісії зі списання представника відповідної інспекції.

Тож Порядок № 1314, дійсно, містить вимогу щодо залучення представників державних інспекцій для встановлення факту непридатності до використання певного майна. Такий фахівець зазвичай підписує техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна або надає технічний висновок, що додають до Акта списання ТЗ.

Але річ у тім, що сервісні центри МВС не є державною інспекцією з технічного нагляду. Такі органи, зокрема, здійснюють державну реєстрацію / зняття з обліку ТЗ, а не контроль за технічним станом ТЗ.