26.01.2009

Щоб фінанси не співали романси…

Стаття

Щоб фінанси не співали романси…

 

 

Пропонуємо вашій увазі огляд СЕМИ ПРОГРАМ та СЕМИ ОНЛАЙНОВИХ СЕРВІСІВ для обліку ДОМАШНІХ ФІНАНСІВ. З цього різноманіття будь-який користувач ПК та Інтернету зможе вибрати найприйнятніший та найзручніший для нього варіант, що дозволить тримати свої домашні фінанси в порядку, не допускаючи зайвих витрат і дефіциту сімейного бюджету. Усі сучасні програми та онлайнові сервіси є досить простими, зручними у використанні та розраховані на непрофесіоналів. А вже для професійного бухгалтера й поготів не викличе труднощів швидко опанувати будь-який з них. Погодьтеся, приказка про «шевця без чобіт» стосовно бухгалтера мусить бути абсолютно недоречною.

Надія БАЛОВСЯК, доцент кафедри інформаційних систем та мереж Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ, Internetessa.com

 

7 Програм для обліку домашніх фінансів

Спеціальні програми для ведення домашньої бухгалтерії допоможуть вести облік грошових коштів практично будь-якій людині незалежно від її професії. Принцип роботи цих програм дуже схожий на банальний зошит із записами доходів та витрат. Тільки в цьому випадку ви зможете зручно розподіляти записи за категоріями, дуже легко підраховувати загальні суми за кожною категорією. Зазвичай такі програми вміють створювати різного роду звіти і деталізувати їх, що дозволить вам і вашим домашнім не дивуватися, куди ж поділася зарплата чи премія, адже в базі даних програми все зафіксовано. Ще однією зручною можливістю програми є планування та нагадування про періодичні витрати — виплати за кредитом, оплату комунальних послуг чи мобільного зв’язку.

 

«Домашня бухгалтерія»

www.keepsoft.ru

Одна з найкращих програм у своїй категорії — «Домашня бухгалтерія» — відзначається зручним інтерфейсом та різноманітними функціональними можливостями. Скачати 30-денну ознайомлювальну версію програми можна за одним із посилань, наведених на сторінці

http://www.keepsoft.ru/homebuh_download.htm . Розмір — 4,7 Мбайт.

Програма може працювати в режимі, призначеному для багатьох користувачів, тобто вести за її допомогою облік можна відразу декільком користувачам. При цьому в кожного з них буде своя база даних доходів і витрат.

Основним елементом, на якому ведеться облік грошей у цій програмі, є рахунок. Для перегляду рахунків у вікні програми створено спеціальну вкладку. Рахунки на ній можна переглядати в короткому і докладному режимі. Для цього створено однойменні вкладки у вікні програми. Ви можете додати довільну кількість рахунків. Для додавання рахунка потрібно на вкладці «

Кратко» натиснути на кнопку «Добавить». У вікні, що відкрилося, задайте назву рахунка та валюту, а також суму, що знаходиться на цьому рахунку. Інші операції з рахунками — додавання та видалення — доступні за допомогою інших кнопок, розташованих на цій самій вкладці (рис. 1).

Крім цього, у програмі можна задати перенесення грошей між рахунками. Зверніть увагу, що при перенесенні грошей можна відразу ж створити новий рахунок (рис. 2).

Для перегляду деталізації по рахунку скористайтеся вкладкою «

Подробно». На ній ви побачите всі операції, що виконувалися з рахунками у програмі. На цій вкладці дуже зручно показано записи за операціями по рахунках. Ви можете бачити доходи, витрати і залишки по кожному з рахунків та на кожну з дат, коли виконувалася та чи інша операція. Така детальна інформація дозволить вам повною мірою контролювати свої витрати. За допомогою полів у нижній частині вікна можна застосувати фільтр до відображення значень на цій вкладці. Поле «Счет» дозволяє провести відбір записів по рахунку — вибравши назву рахунка, ви побачите у списку записи, що належать тільки одному рахунку. Також можна задати фільтр за датою.

Ще одним важливим елементом програми є категорії. Для їх відображення натисніть на кнопку «

Категории» на панелі інструментів. На екрані ви побачите вікно зі списком категорій. У програмі можна задати категорії таких типів — категорії доходів, витрат, одиниці виміру, боржники та кредитори. Для кожної з цих категорій існує спеціальна вкладка у вікні категорій. Категорії витрат і доходів можуть включати й підкатегорії. Принцип роботи з категоріями такий — на кожній вкладці є кнопка «Добавить», за допомогою якої можна включити нову категорію до програми. При цьому достатньо ввести ім’я категорії.

Після формування приблизного початкового списку категорій можна переходити до введення операцій по грошових рахунках.

Дані в розділі «

Счета» відображаються відповідно до введених операцій. Для введення операцій у програмі існують вкладки «Доходы», «Расходы», «Долги», «Планирование».

Принцип роботи з доходами і витратами однаковий. На відповідній вкладці, скориставшись кнопкою «

Добавить», ви можете описати потрібну операцію з руху грошей — задати назву рахунка, за яким здійснюється операція, зазначити суму, дату, категорію, примітку. Зверніть увагу — у вікні введення доходів чи витрат є кнопки, за допомогою яких можна ввести нові категорії та підкатегорії. Дещо відрізняється вікно введення боргів. При цьому, крім суми повернення боргу, можна ще задати процент. А якщо ви повертаєте не весь борг, скористайтеся прапорцем «Напомнить о долге» і проставте дату нагадування. Запустивши програму в цей день, ви побачите вікно з інформацією про необхідність сплатити борг. Якщо раптом ви забудете про борг, така можливість у програмі нагадає вам про нього.

На вкладках для введення операцій можна також застосовувати фільтри — фільтр за датою, фільтри за категоріями, підкатегоріями та рахунками. А у правому нижньому куті вкладки виводяться підсумкова інформація за операцією за день, тиждень, місяць і загальна сума. У цій таблиці ви можете побачити, приміром, свою загальну суму витрат чи доходів, що теж іноді дуже корисно знати.

Періодичні операції, наприклад, щомісячні виплати, можна настроїти на вкладці «

Планирование» (рис. 3). При цьому існує спеціальна вкладка для періодичних витрат і доходів. Принцип роботи з операціями цього типу такий самий, тільки у вікні введення такої операції ще потрібно зазначити її періодичність — приміром, щодня, щотижня тощо. А після того, як ви ввели таку періодичну операцію, для відображення її на рахунках натисніть на кнопку «Активировать».

У вікні перегляду рахунків можна дізнатися історію операцій по рахунку. Для цього відобразіть вікно рахунків та скористайтеся кнопкою з трьома крапками поруч із назвою рахунка — у результаті цього буде відображено вікно «

История операций по счету».

У базі даних програми доступний пошук. Для пошуку скористайтеся однойменною кнопкою на панелі інструментів програми. У списку, що відкрився, потрібно вибрати категорію пошуку — у доходах, витратах, взятих боргах тощо — і задати параметри пошуку — указати назву статті доходів, витрат чи боргів, визначити діапазон пошуку (шукати в категоріях, підкатегоріях або примітках), а також настроїти інтервал дат для пошуку. При пошуку в боргах можна задавати пошук за прізвищем боржника.

Облік у програмі «Домашня бухгалтерія» можна вести у декількох валютах.

За допомогою програми «Домашня бухгалтерія» можна формувати зручні звіти за операціями, що виконувалися в системі (рис. 4). Для створення звіту скористайтеся кнопкою «

Отчеты». У програмі можна сформувати звіти декількох типів. Їм відповідають вкладки вікна «Отчеты». Це «Расходы / доходы», «Группировка по датам», «Остатки на счетах», «Планирование», «Динамика курса валют». Перші два типи звіту передбачають створення як детального звіту, так і зведеного. Вибравши тип звіту, у вікні, що відкрилося, необхідно задати параметри звіту.

 

«Домашні фінанси»

www.lab-1m.ru

«Домашні фінанси» — це навіть більше, ніж просто програма для ведення домашньої бухгалтерії. За запевненнями розробників, вона дозволить вам побачити слабкі місця особистого чи сімейного бюджету, організувати оптимальний рух коштів і як наслідок — відчути впевненість і свободу.

Повнофункціональна версія програми є платною. Для ознайомлення її можна скачати за посиланням

http://www.lab-1m.ru/download/homeprof.exe . Розмір дистрибутива — 6,6 Мбайт. Утім, існує й полегшена
безкоштовна версія «Домашні фінанси 1.0.9 free», яку можна скопіювати за посиланням http://www.lab-1m.ru/soft/homefin/free.php (розмір — 3,9 Мбайт).

Основні принципи роботи з цією програмою такі самі, як і з іншими програмами цього класу. Для відображення витрат і доходів існують спеціальні розділи програми. Робота з грошовими операціями здійснюється з використанням стандартних довідників. Такими довідниками є статті доходів і витрат (які, до речі, можна робити багаторівневими, що дуже зручно в реальній роботі), а також клієнти, тобто люди, які можуть витрачати гроші. Для роботи з довідниками призначено однойменну кнопку на панелі інструментів. Кожна операція відображається на тому чи іншому рахунку, що задається при введенні операції.

Крім цього, при формуванні операції можна задати клієнта, тобто того члена сім’ї, хто витратив або, навпаки, приніс гроші (рис. 5). Така можливість, до речі, дуже рідко зустрічається у програмах для управління домашніми фінансами, хоча звіти подібного роду — дуже корисна річ, що дозволяє відстежувати витрати і доходи кожного члена сім’ї. Ще одна можливість — при введенні платежу можна задати нагадування, у цьому випадку при запуску програми з’явиться спливаюче вікно з інформацією про необхідність здійснити платіж. Ця можливість корисна для періодичних виплат, за її допомогою ви точно не забудете про необхідність вчасно внести плату, наприклад, за кабельне телебачення або мобільний зв’язок. Створивши платіжну операцію, ви можете перевести її з одного рахунка на інший, приміром, із пластикової картки до гаманця або з пластикової картки на депозит.

Дані на вкладках програми відображаються залежно від значень фільтрів, установлених у верхній частині вікна програми

(рис. 6). Як умови фільтрації можна задати рахунок, для якого відображатимуться операції, звітний період, тобто часовий інтервал, для якого відображаються операції, а також клієнтів і статті витрат і доходів. Можна також відобразити лише ті платежі, для яких було встановлено нагадування. У такий спосіб ви зможете відобразити записи лише певного типу, наприклад, тільки доходи або платежі за останній тиждень.

А крім цього, список платежів, розміщених на вкладках у вікні програми, можна фільтрувати з використанням складних фільтрів. Поруч із назвою кожного поля таблиці зі списком платежів є стрілка, натиснувши на яку можна відобразити вікно побудови фільтра. При цьому можна створити складний фільтр з використанням логічних умов. Наприклад, можна відобразити платежі на основному рахунку і за пластиковою карткою або відобразити операції, які здійснювали певні клієнти (наприклад, мама й батько). Також доступна можливість сортування числових полів таблиць із платежами.

Ще одна можливість настроювання перегляду платежів, доступна у програмі, — це застосування групування даних. Для цього необхідно перетягти назви стовпців, розташованих у верхній частині таблиці, у спеціальне поле, і записи про платежі у програмі буде згруповано за цим стовпцем.

Зверніть увагу — у будь-який момент у полях у нижній частині вікна програми відображається підсумкова сума по вибраному рахунку.

У програмі «Домашні фінанси» можна задати плановані платежі. У розділі «

Планирование» можна сформувати заплановані виплати — як стосовно доходів, так і щодо витрат.

У розділі «

Сводная таблица» є доступним список усіх платіжних операцій — доходів і витрат, упорядкований у хронологічному порядку. Ця можливість також нечасто зустрічається у програмах управління домашніми фінансами. За її допомогою можна переглянути грошові витрати за датами, і якщо записів буде багато, відстежити практично будь-які рухи грошей.

Вкладка «

Диаграммы» дозволяє побудувати діаграму на підставі введених даних. При цьому можна вибрати довільні способи групування даних, установити валюту, задати необхідність обліку планованих платежів. На діаграмі можна встановити кілька міток даних — це дозволяє відобразити на одній діаграмі одночасно доходи, витрати і прибуток. У системі може бути побудовано діаграми декількох типів — діаграми щодо витрат, доходів, прибутку, залишків та за статтями (рис. 7).

Програма дозволяє створити звіти у форматі зведеної таблиці Excel. У будь-який момент доступний калькулятор, за допомогою якого можна провести нескладні обчислення.

У програмі підтримується багатовалютний облік, при цьому за умовчанням доступне введення сум у рублях, доларах, євро та в у. о. При цьому можна не лише доповнити список валют, а ще й задати різні курси валют для різних дат.

 

AceMoney

www.mechcad.net

Програма AceMoney розповсюджується на комерційній основі. Для ознайомлення з її можливостями можна скористатися 30-денною пробною версією, яку можна скачати за посиланням

http://www.mechcad.net/downloads/AceMoneySetup.exe . Розмір дистрибутива — 2,4 Мбайт.

У вікні програми можуть відображатися відразу кілька способів зображення даних. При цьому перемикання між ними можливе за допомогою меню «

Вид». Основним елементом роботи з програмою, на якому зберігаються гроші, є рахунок.

У списку рахунків кожен з них є гіперпосиланням на сторінку, на якій показано докладний вміст рахунка, тобто всі транзакції по цьому рахунку. У цьому вікні можна не лише переглянути операції, що проводилися по рахунку, а й створити свої. Для цього призначено кнопку «

Новая транзакция». При введенні операції по рахунку вам необхідно зазначити її тип — це витрата, дохід чи переказ грошей. В останньому випадку додатково потрібно буде задати, з якого та на який рахунок переказуватимуться гроші. Іншими стандартними параметрами, які слід зазначати при введенні транзакції, є кореспондент (звідки надійшли гроші або куди вони виплачуватимуться), дата, сума, валюта, а також категорія та підкатегорія. Після введення транзакції (рис. 8) ви побачите її у списку рахунка.

Для постійних платежів у програмі можна сформувати розклад. При цьому програма нагадуватиме вам про необхідність зняти гроші з рахунка та здійснити потрібний платіж (наприклад, оплатити Інтернет) або про майбутнє надходження грошей на рахунок, приміром, коли ви маєте отримати процент за депозитом. Для формування розкладу перейдіть до однойменного розділу (рис. 9).

Платіж може бути постійний або тимчасовим. Можлива періодичність — раз на день, раз на тиждень, раз на два тижні, раз на місяць тощо — у стандартному списку ситуацій ураховано практично всі можливі випадки. Далі необхідно задати тип платежу — дохід, витрата чи переказ.

Крім формування операцій з рахунками, у розділі «

Расписание» можна проглянути календар доходів і виплат. Для цього призначено розділ «Календарь». У ньому по днях рознесено періодичні доходи і виплати, сформовані в базі даних програми. Якщо навести мишку на дату календаря, у спливаючій підказці можна побачити докладнішу інформацію про операцію.

Однією з найважливіших особливостей програми є звіти. Кнопка «

Отчеты» доступна при перегляді різних розділів програми — ви можете побачити її на сторінці рахунків, категорій, кореспондентів. Зведена сторінка звітів доступна при виборі кнопки «Отчеты» на панелі інструментів програми. На цій сторінці розміщено список можливих звітів, які вміє генерувати програма. Деякі звіти доступні лише в табличному вигляді, а для деяких можна побачити і графічне зображення у вигляді діаграми (рис. 10). Для зручнішого перегляду звіту можна скористатися системою фільтрів, наявною у програмі. Для цього позначте перемикачі для потрібного фільтра — наприклад, «Фильтр по дате» дозволить вам відобразити дані за певний часовий проміжок. А фільтр за категорією дозволить побачити зведену таблицю не за всіма категоріями, а тільки за відібраними вами.

 

MyMoney

www.planetsoft.ru

Виробник характеризує це своє дітище як унікальну програму для ведення домашньої бухгалтерії, що має повний набір функцій, незамінних для обліку особистих фінансів та ведення сімейного бюджету.

Програма MyMoney розповсюджується на комерційній основі. Демо-версію можна скачати за посиланням

http://www.planetsoft.ru/mymoney/mymoney_setup.exe (розмір — 3,44 Мбайт). У ній можна вводити не більше 10 записів до кожного розділу («Деньги», «Долги» тощо). Для зняття цього обмеження необхідно оформити та оплатити замовлення. Безкоштовної версії не пропонується.

Тепер докладніше про власне програму. У її вікні розміщено чотири вкладки, що визначають режими роботи. Це «

Деньги», «Долги», «Планирование», «Отчеты и графики». На кожній з цих вкладок можна побачити докладніше відображення даних, клацнувши двічі мишкою по відповідному рядку. Кожен розділ дозволяє отримати детальну інформацію — рядки, які можна змінити, додати чи видалити.

У програмі широко використовуються довідники, що дозволяють задати кілька валют, а також доходи або витрати декількох типів.

При плануванні особистих фінансів система дозволяє задати періодичні виплати або доходи, зазначивши при цьому період — щодня, щотижня, щомісяця або раз на рік (рис. 11).

У програмі передбачено можливість сортування записів зазначеним способом — за збільшенням або за убуванням. У будь-який момент сторінку будь-якого рівня деталізації, що переглядається, можна зберегти у вигляді HTML-документа.

У програмі MyMoney також передбачено можливість створення різного роду звітів. Користувач може створити звіт, скориставшись одним зі стандартних звітів. Створення звітів довільного типу у програмі не передбачено. Будь-який звіт, створений у MyMoney, може бути зображено в одному з двох видів — у текстовій формі у вигляді таблиці чи у вигляді графіка одного з шести доступних типів (гістограма, графік, кругова діаграма, діаграма з областями і ще деякі інші) (рис. 12).

Програма дозволяє зберегти графік у вигляді окремого файлу-зображення у форматі BMP. Доступ до бази даних програми можна захистити паролем.

 

CashFly

www.msolt.chat.ru

Ця безкоштовна (!) програма втілює те, що рекламісти полюбляють називати «два в одному». Більше того, запустивши на своєму комп’ютері CashFly, ви отримаєте відразу «три в одному»: програму обліку домашніх фінансів (рис. 13), записник та особистий щоденник. Перемикання режимів роботи програми здійснюється за допомогою пункту «

Выбор» головного меню.

Для роботи в режимі щоденника виберіть пункт «

Дневник». Записник програми зображено у вигляді двох підрозділів, в яких зберігається інформація про людей та фірми. Додавання і видалення записів доступні за допомогою контекстного меню (рис. 14). При створенні записів записника доступна можливість їх з’єднання між собою. Під час збереження записів щоденника можна настроїти нагадування про майбутню подію.

Структуру розділів доходів і витрат можна поповнювати своїми розділами.

Не менш зручними є можливості CashFly щодо використання програми як інструменту управління фінансами. Для переходу до режиму управління фінансами виберіть «

Выбор» ® «Деньги».

Перемикання режимів відображення інформації про дохід і витрату доступне за допомогою кнопок на панелі інструментів програми. Записи в розділі «

Деньги» можуть зберігатися в розділах та підрозділах, доступними є зручні інструменти відбору записів потрібного тимчасового діапазону. Для цього доступне поле для введення дати, також програма дозволяє переміщатися між датами за допомогою кнопок «Предыдущий» та «Следующий день». Записи можна шукати за допомогою звичайного чи розширеного пошуку.

Для побудови підсумкових звітів виберіть «

Деньги» ® «Итоги». Тут доступне відображення даних у вигляді діаграми, але при цьому можна використовувати лише кругову діаграму. Можливість побудови звичайної діаграми доповнено ще двома інструментами звітів — перегляду історії та динаміки зміни параметрів, що відображаються на діаграмі. Для цього призначено вкладки «История» та «Динамика». Вкладка «История» дозволяє переглянути журнал змін грошових сум, а в розділі «Динамика» можна побачити графік цих змін за кожний день зазначеного періоду.

Безкоштовно скачати CashFly ви можете за посиланням

http://www.msolt.chat.ru/CashFly2.zip . Розмір файлу — 1,59 Мбайт. Програма не потребує інсталяції, отже, ви можете носити її на флешці та запускати на будь-якому комп’ютері.

 

«Жадюга»

www.amosoft.net

Ця програма відрізняється від інших не лише оригінальною назвою. Інтерфейс та принципи роботи з програмою «Жадюга» також дещо відрізняються від попередніх розглянутих продуктів. У вікні програми розміщено вкладки для кожного типу елементів — «

Расход», «Приход», «Кредит/долги», «Пользователи/счета», «Справочники», «Отчет» і ще декілька (рис. 15). А от головного меню тут ви не знайдете — уся робота з програми реалізується на відповідних вкладках вікна. А кнопки, розташовані на панелі інструментів, дозволяють додавати чи видаляти нові записи про витрати, доходи, рахунки тощо. Особливістю «Жадюги» є кольорове оформлення записів, унесених до бази даних програми. Кожній категорії, унесеній до бази даних програми, присвоюється певний колір, за допомогою якого й виділяються записи на вкладках «Расход» і «Приход». У вікні настройки категорій користувач зазначає її назву, підкатегорії та вибирає колір для зображення відповідних записів у вікні програми. Після запуску програми ви побачите нагадування про всі необхідні виплати і заплановані платежі.

Зручна система фільтрації, доступна в рядку «

Фильтры», дозволить відобразити записи, унесені до бази даних програми за вказаний період часу. Крім цього, програма підтримує режим роботи, призначений для багатьох користувачів. При цьому «Жадюга» дозволяє не лише вносити дані різним користувачам, а й фільтрувати інформацію у програмі за користувачами, які її внесли.

Програма дозволяє відстежувати стан кредиту і планувати майбутні внески та виплати як оплати за кредитом. Для цього призначено вкладку «

Кредиты/долги». При цьому передбачено зручну систему нагадувань, реалізовану у вигляді окремого вікна, що з’являється після запуску програми (рис. 16).

Унікальна можливість, властива «Жадюзі», дозволяє вносити зміни до бази за допомогою SMS-повідомлень чи електронної пошти.

Потрібно відзначити широкі можливості створення звітів у програмі. Користувач може вибрати звіт одного з доступних типів — «

Расходы за прошлый месяц», «Доходы за прошлый месяц», «Доходы за год по месяцам» і ще декілька інших, усього 11 типів звітів. Кожен звіт супроводжується докладним текстовим поясненням.

«Жадюга» розповсюджується на комерційній основі, хоча, як і всі програми подібного роду, коштує недорого. За будь-яким із посилань, наведених на веб-сторінці розробника (

http://www.amosoft.net/), можна завантажити демо-версію (1,4 Мбайт) із функціональністю, обмеженою щомісячною сумою доходу. Щоб стати користувачем повнофункціональної версії, потрібно оплатити і зареєструвати свою копію.

 

«Облік особистих фінансів»

www.palyanov.ru

Програма має красивий та незвичайний інтерфейс, але його вивчення для новачка буде непростою справою. Саме це є основним недоліком програми, усе інше реалізовано дуже добре.

В одному вікні програми «

Учет личных финансов» можна відобразити розділи доходів, витрат, активів та боргів. Додавати нові записи до кожного з цих розділів можна за допомогою контекстного меню. При цьому записи можуть зберігатися в розділах та підрозділах.

Режими роботи програми доступні на вкладках її головного вікна. На вкладці «

Добавление записей» розміщено функції управління записами бази даних програми — додавання, видалення, створення розділів, перегляду доходів і витрат (рис. 17). Для перегляду результатів за кожною статтею призначено вкладку «Анализ». Тут можна отримати докладну інформацію у вигляді таблиці чи графіка, а також підрахувати середнє арифметичне. Скориставшись фільтром записів перед проведенням аналізу, можна відібрати потрібні записи.

Унікальною особливістю програми є можливість перегляду журналу всіх операцій за вибраною статтею.

Ще однією особливістю програми є підтримка всіх існуючих валют і можливість вести облік за будь-якої кількості валют одночасно. Підтримуються операції з обміну валюти, переміщення записів між статтями, доступне зручне редагування записів.

Реалізовано можливість роботи програми «

Учет личных финансов» на декількох комп’ютерах. При цьому обмін інформацією здійснюється за допомогою електронної пошти. У настройках програми можна зазначити необхідні параметри доступу до поштового сервера, що дозволить відправляти повідомлення (у програмі вони називаються «Статьи») з одного комп’ютера на інший, перевіряти пошту на наявність нових статей, а при їх отриманні підключати їх вміст до вже існуючої бази даних програми.

Потрібно відзначити також гнучкі можливості настроювання програми, серед яких — настройки зовнішнього вигляду, параметри шрифтів та кольорів, що використовуються.

Програма розповсюджується на комерційній основі, але існує й полегшена

безкоштовна версія «Облік особистих фінансів Light»
. 20-денну демо-версію (1,43 Мбайт) і безкоштовну версію (1,32 Мбайт) можна завантажити, скориставшись відповідними посиланнями на сторінці http://www.palyanov.ru/russian/download.htm .

На цьому завершуємо огляд програм та переходимо до онлайнових сервісів.

 

7 онлайнових сервісів для обліку домашніх фінансів

Сучасний Інтернет дозволяє замінити більшість прикладних програм онлайновими сервісами. Не стали винятком і програми для ведення домашньої бухгалтерії.

Онлайнові сервіси для управління домашніми фінансами дозволяють отримати доступ до своєї фінансової інформації з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету. Більшість із них підтримують доступ для мобільних телефонів.

Крім того, дістати можливість управляти своїми фінансами за допомогою онлайнових сервісів можна без установлення додаткового програмного забезпечення. Для цього потрібно лише зареєструватися на сайті — і всі функції будуть доступні через браузер.

Досить часто онлайнові сервіси управління особистими фінансами інтегровані із сервісами електронної пошти. Це означає, що, наприклад, сервіс зможе відправляти нагадування про постійні платежі у вигляді електронних листів. Також можна замовити отримання на свою поштову скриньку звітів про витрати.

Щоправда, тим, хто особливо опікується конфіденційністю своєї інформації, усе ж таки краще скористатися традиційними програмами.

 

«Домашня бухгалтерія»

livefinances.ru

Цей онлановий сервіс не такий барвистий, як звикли сучасні інтернет-користувачі. Однак це не зашкодило йому бути зручним у роботі та функціональним. Сервіс дозволяє вести облік витрат і доходів відповідно до різних категорій (рис. 18).

Сервіс використовує два рахунки, призначені для зберігання грошових сум, — «

Бумажник» і «Карта». Грошові суми можна переміщати з одного рахунка на інший.

Дані на сторінках сервісу відображаються у вигляді таблиці доходів і витрат. При цьому до таблиці заносяться безпосередньо сума, а також  її категорія.

Рядки різного типу (доходи і витрати) виділено різними кольорами — це дозволяє краще сприймати інформацію, показану в таблиці.

Рядки таблиці можна супроводжувати коментарями, редагувати, змінювати відповідні їм суми й типи рахунків.

Для створеної таблиці витрат і доходів доступне формування загальної статистики. Ці дані буде зображено у вигляді зведеної таблиці з підрахованими загальними значеннями доходу і витрати. Звіти можна отримати за заданий проміжок часу, для заданих категорій. Крім цього, існують ще два типи звіту: співвідношення зароблених та витрачених грошей — за вибраний період, місяць чи день і залишки по всіх рахунках, що виникли після всіх виплат, заданих у таблиці. На підставі цих даних можна побудувати графік.

Крім цього, на сторінках цього сервісу можна вести облік боргів — для цього призначено розділи «

Вы должны» і «Вам должны». У цьому випадку зазначаються прізвище боржника чи кредитора, сума і тип рахунка («вы заняли» або «у вас заняли»). Борги не входять до загального балансу, що відображається в розділі «Статистика», однак ці суми показано в таблиці з рахунками.

 

HomeMoney

homemoney.com.ua

Сервіс призначено для обліку своїх доходів і витрат, за його допомогою можна планувати доходи і витрати, одержувати в будь-який момент інформацію про виконання бюджету (скільки витрачено і скільки залишилося).

Головною особливістю сервісу є система фільтрів, що використовується. Вона дозволяє одержувати інформацію щодо вибраного типу витрат. Ще однією перевагою сервісу є функція планування витрат, що дозволяє сформувати список постійних платежів.

Усі дані можна отримати за будь-який період часу і для будь-якої категорії витрат і доходів.

Для користувачів сервісу доступне створення діаграм, на яких наочно відображаються всі категорії доходів і витрат (рис. 19). І тут теж можна застосовувати різного роду фільтри, наприклад, указуючи потрібні категорії, період часу і низку інших параметрів.

Створений звіт можна експортувати до формату XML і працювати з ним в офлайні.

Користувачам сервісу надаються деякі додаткові можливості, наприклад, кредитний і депозитний калькулятори, а також бюджетний калькулятор.

 

«Грошові потоки»

fin-ack.com

Автори цього сервісу називають його одним із найзахищеніших з точки зору конфіденційності особистих даних. Користувачам сервісу надається можливість фіксувати свої операції в категоріях «

Доход» і «Расход» (рис. 20). Кожному запису можна присвоїти категорію та мітку.

Тут теж використовуються звіти з гнучкою настройкою параметрів їх відображення.

Для зручності в роботі дані, показані на сторінках сервісу, відображаються у вигляді двох розташованих поруч таблиць — дохід і витрата.

Звіти також може бути зображено у вигляді графіків.

Система дозволяє планувати свої витрати — після введення необхідних планових записів вони з’являться у спеціальному розділі «

Календарь платежей». У цьому календарі можна відстежувати витрати на найближчий період, а також одержувати повідомлення електронною поштою для планованих платежів.

Сервіс доступний для перегляду на мобільному телефоні, він підтримує імпорт із файлів у форматі CVS (наприклад, створених у табличному процесорі Excel).

 

MoneyTrackin’

www.moneytrackin.com

Онлайн-сервіс Moneytrackin’ позиціонується не просто як домашня бухгалтерія, а як інструмент для комплексного управління своїми фінансами, включаючи ведення бухгалтерії вашого малого бізнесу та облік бюджету колективних заходів (рис. 21).

Сервіс доступний багатьма мовами, включаючи українську та російську. Він має стандартні можливості — фіксування своїх доходів і витрат, формування звітів.

Тут існують інструменти для наочного зображення даних — графіки та діаграми, звіти можна зберігати в різних форматах, у тому числі й у PDF.

Доступ до проектів та бюджетів можна відкривати і для інших користувачів, що, напевно, має зацікавити насамперед подружжя.

Ще одна особливість сервісу полягає у використанні місячних лімітів. Користувач може зазначити суму, яку планує витратити за місяць на певні потреби, наприклад, на продукти чи на розваги. І сервіс допоможе відстежити наближення до цього ліміту та його перевищення.

Особливістю сервісу можна назвати управління фінансами електронною поштою.

Для цього зареєстрованому на сайті користувачу достатньо надіслати лист на спеціальну електронну адресу. У листі має міститися команда. Список команд можна знайти на сайті розробника

http://blog.moneytrackin.com/2007/03/14/new-operate-via-e-mail/ .

 

BudgetPulse

www.budgetpulse.com

Сервіс BudgetPulse, призначений для ведення домашньої бухгалтерії, відзначається красивим та зручним інтерфейсом (рис. 22). Сервіс є комплексним, він дозволяє вести облік доходів, витрат, активів, користувачам доступні інструменти аналізу, калькулятор і календар.

Сервіс використовує кілька рахунків, наприклад, окремо можна вести облік домашньої готівки, витрат з банківської картки, щомісячних виплат.

Також можна вести облік боргів.

У BudgetPulse доступна низка інструментів планування фінансів, наприклад, тут можна встановити обмеження на розмір своїх витрат на місяць, а ще поставити мету на майбутні заробітки.

Для аналізу даних можна використовувати зведену таблицю, в якій можна встановити різні фільтри, ще доступне використання діаграм, що відображають структуру витрат, їх динаміку в часі.

 

Home-money.ru

home-money.ru

Це один з найвідоміших російських сервісів ведення домашніх фінансів (рис. 23). Сервіс уміє працювати з кількома валютами одночасно.

Головним інструментом сервісу є рахунок, користувачам доступні три типи — «

Наличные», «Банковская карта» і «Долг». При створенні нового рахунка потрібно вибрати один із типів та валюту.

Для фіксування витрат доступне застосування категорій, які можна додавати до існуючого списку.

Головним недоліком сервісу назвемо невміння здійснювати регулярні платежі, не може похвалитися сервіс і красивими звітами. Щоправда, доступним є мінімальний функціонал, пов’язаний зі звітами та настроюванням фільтрів для їх формування, однак немає експорту файлів, не завжди коректно працює створення загального звіту. Також не підтримується спільний доступ до даних.

 

«Чотири конверти»

www.4konverta.com

Цей сервіс устигли назвати революційним. Він відрізняється від звичних сервісів управління фінансами, та й від програмного забезпечення. Автор ідеї сервісу «Чотири конверти» — відомий у Мережі блогер та підприємець Макс Крайнов (www.kraynov.com)

. Він обіцяє, що за допомогою сервісу, точніше, за допомогою його ідеології кожен бажаючий зможе взяти себе в руки, жити згідно зі своїми можливостями і навіть примножувати свої накопичення (рис. 24).

Ідеологія «Чотирьох конвертів» передбачає виконання таких кроків:

1) визначення свого місячного доходу;

2) фіксування всіх регулярних виплат (комунальних послуг, виплат за кредитами, оплати мобільного зв’язку, бензину тощо);

3) визначення своїх фінансових цілей (такими цілями можуть бути свій резервний фонд, накопичення на якусь дорогу річ тощо) і строків їх досягнення.

Після оплати всіх регулярних виплат автор ідеології пропонує розділити залишок на чотири конверти. У кожному конверті знаходиться сума, яку можна витратити за тиждень. Витрачати грошей більше, ніж знаходиться в конверті, не можна.

Вміст конверта ділиться на сім днів, у такий спосіб можна сформувати розмір середньоденних витрат.

А залишок, отриманий після того, як гроші за тиждень було витрачено, можна витратити як заманеться — відвідати ресторан, витратити на розваги чи відкласти.

ГГоловна відмінність принципу «Чотирьох конвертів» від інших підходів управлінням особистими фінансами полягає в тому, що користувачу не потрібно зазначати або класифікувати всі свої витрати, як цього вимагають інші сервіси. Це економить час для управління фінансами, робить його простим і зручним. Автор ідеї стверджує, що для управління фінансами за допомогою його сервісу потрібно витратити не більше 30 секунд на день. Водночас докладний облік, реалізований за допомогою програм та онлайнових сервісів, мало хто витримує, насамперед тому, що це рутинна робота, яка дуже швидко набридає.

Робота із сервісом так само проста, як і принцип «Чотирьох конвертів». На сторінки сервісу потрібно внести дані про свій дохід і про постійні платежі. Сервіс підрахує допустимі витрати на кожний тиждень. І користувачу залишиться тільки фіксувати витрачене щодня.

Система також допомагає досягти своїх фінансових цілей. Наприклад, користувач може запланувати якусь значну купівлю, указавши її назву та вартість, а також суму, яку він може відкладати щомісяця. Кожного разу при введенні даних сервіс нагадуватиме про те, що необхідно відкласти гроші на придбання. А ще можна вибрати бажану дату купівлі, тоді суму, що відкладається для цієї мети, буде розміщено в розділі обов’язкових витрат автоматично.

 

ПІДіб’ємо ПІДСУМКИ

Важко однозначно порадити, на чому зупинити свій вибір, — на онлайновому сервісі чи програмі. У першому випадку ви отримуєте доступ до своєї фінансової інформації з будь-якого комп’ютера чи мобільного телефону, підключеного до Мережі, у другому — забезпечуєте собі надійніше збереження даних і високу швидкість роботи з ними. Серед пропонованих програм та сервісів кожен має свою родзинку, свої особливості, вони відрізняються між собою інтерфейсом, більш або менш звичними інструментами. Тих, хто хоче зайнятися фінансовим плануванням, напевно зацікавить сервіс «Чотири конверти», а ті, кому потрібні докладні звіти про свої витрати, можуть скористатися іншими програмами чи сервісами, наприклад AceMoney, MyMoney або «Домашня бухгалтерія».

І, до речі, облік своїх доходів і витрат можна дуже просто вести за допомогою редактора електронних таблиць, наприклад Excel. Зробити це можна навіть без використання фінансових функцій. Достатньо просто створити на робочому листі дві колонки, до одної записувати доходи, до другої — витрати. У нижній частині таблиці можна помістити поля із сумарним значенням кожної колонки. У процесі заповнення колонки сума змінюватиметься. Наприклад, суму буде розміщено в комірці «

А30». У міру заповнення колонки «А» сума збільшуватиметься і у відповідній комірці буде показано, наприклад, витрати за місяць. Також тут можна відразу ж увести постійні виплати (комунальні послуги, мобільний зв’язок, кредити), підрахувати доступну суму, що залишилася, і легко відстежувати, чи не перевищує вона допустиме значення.

Ще один спосіб — після обов’язкових виплат можна підрахувати суму витрат на тиждень і, ретельно записуючи всі витрати, відстежувати свої витрати — і щоб не було перевищення, і щоб можна було відкласти певну суму. Такий підхід являє собою реалізацію описаного вище методу «Чотирьох конвертів».

 

З усього описаного у статті різноманіття інструментів комусь припаде до душі одна з програм, комусь — онлайновий сервіс, а хтось вважатиме за краще використовувати для обліку домашніх фінансів улюблений Excel. Але в будь-якому випадку, описані у статті інструменти дозволять зрозуміти, що до домашніх фінансів потрібно ставитися так само серйозно, як і до фінансів компанії, а планування своїх витрат у наш час є запорукою фінансової стабільності та добробуту.