26.10.2009

Новини&Законодавство

Новини

 

До відома перевізників: визначено нові підстави для проведення позапланової перевірки

Постановою КМУ від 09.09.2009 р. № 1059 викладено в новій редакції пункт 11 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою КМУ від 08.11.2006 р. № 1567.

Відповідно до змін, якщо під час проведення планової або позапланової перевірки виявлено порушення, що безпосередньо впливають на безпеку автомобільних перевезень, призначається позапланова перевірка виконання ліцензійних умов.

Такими порушеннями є:

— непроведення перед- та післярейсових оглядів технічного стану транспортних засобів;

— непроведення планового технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів;

— непроведення медичного огляду водіїв;

— відсутність в автобусі при перевезенні пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів двох водіїв.

На момент підготовки матеріалу в номері постанова не набрала чинності.

(Постанова КМУ «Про внесення зміни до пункту 11 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті» від 09.09.2009 р. № 1059)

 

Роялті, ліцензійні платежі, частина виручки від подальшого перепродажу включаються до митної вартості товарів

Наказом Державної митної служби України від 28.09.2009 р. № 900 викладено в новій редакції пункт 4.14 глави 4 Методичних рекомендацій із застосування окремих положень Митного кодексу України, що стосуються питань визначення митної вартості товарів, які імпортуються на митну територію України, затверджених наказом Державної митної служби України від 31.01.2007 р. № 74.

Відповідно до нової редакції зазначеного пункту при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються подальші витрати, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, зокрема:

роялті та ліцензійні платежі, які стосуються оцінюваних товарів та які покупець повинен сплачувати прямо чи опосередковано як умову продажу оцінюваних товарів, якщо такі платежі не включаються до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті. Зазначені платежі можуть включати платежі, які стосуються патентів, знаків для товарів і послуг та авторських прав;

відповідна частина виручки від будь-якого подальшого перепродажу, передачі чи використання товарів, що оцінюються, на митній території України, яка прямо чи опосередковано йде на користь продавця.

Роялті та ліцензійні платежі включаються до митної вартості товарів

, якщо вони не були включені до їх ціни, коли:

— вони стосуються винаходів, корисних моделей, промислових зразків, сортів рослин, порід тварин, торговельних марок (знаків для товарів і послуг), авторського права;

— товари, які ввозяться на митну територію України та декларуються митному органу, вироблені (виготовлені), марковані, містять або мають інші ознаки використання зазначених об’єктів права інтелектуальної власності;

— ліцензійним договором або іншим договором розпорядження майновими правами інтелектуальної власності передбачена сплата ліцензійних платежів за право використання об’єкта права інтелектуальної власності, крім права використання шляхом відтворення, тиражування, виробництва товарів на митній території України;

— виконані інші умови, передбачені Митним кодексом України.

Також Держмитслужба встановила: якщо на момент митного оформлення товарів платник має відомості про суму роялті, ліцензійних платежів чи частини виручки, то він зобов’язаний їх включити до митної вартості товарів, яка є основою для обчислення митних платежів, які підлягають сплаті до бюджету.

Якщо на момент митного оформлення сума роялті невідома, то при визначенні митної вартості товарів з урахуванням сум роялті можливі такі варіанти залежно від бази, з якої такі суми вираховуються, якщо базою розрахунку є:

1) прайс-лист (прейскурант або інший документ, який встановлює ціну одиниці товару, з якої вираховуються суми роялті залежно від обсягів продажу), то допускається розраховувати орієнтовну суму роялті виходячи з прайс-листа, діючого на момент митного оформлення товарів, за які сплачуються роялті;

2) отриманий прибуток, визначення якого окремо обумовлено ліцензійним договором (договором розпорядження майновими правами інтелектуальної власності), то допускається розраховувати орієнтовну суму роялті за прогнозними показниками суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності, які можуть спиратися на суми ліцензійних платежів, сплачені за ідентичний товар у попередньому періоді.

Наказ набув чинності з 28 вересня 2009 року.

(Наказ Державної митної служби України «Про затвердження зміни до Методичних рекомендацій із застосування окремих положень Митного кодексу України, що стосуються питань визначення митної вартості товарів, які імпортуються на митну територію України» від 28.09.2009 р. № 900)

 

ДПАУ визначила процедуру реєстрації податкових накладних у Загальному реєстрі податкових накладних

Нагадаємо, що Кабмін розпорядженням від 23.09.2009 р. № 1178-р з 1 листопада 2009 року вводить обов’язкову реєстрацію податкових накладних, виписаних на суму ПДВ понад 1 млн грн. в одній податковій накладній, у Загальному реєстрі податкових накладних. З 1 січня 2010 року реєстрації в цьому Реєстрі підлягатимуть податкові накладні з сумою ПДВ, зазначеною в одній податковій накладній, понад 500 тис. грн.; з 1 квітня 2010 року слід буде реєструвати податкові накладні з сумою ПДВ, зазначеною в одній податковій накладній, понад 100 тис. грн. Порядок ведення такого Реєстру має встановити ДПАУ.

ДПАУ не стала витрачати час на розробку проекту відповідного наказу та затверджувати його, а листом «Про підготовку до запровадження Загального реєстру податкових накладних» від 06.10.2009 р. № 21839/7/16-1517 наказала сформувати списки платників податків, на яких потенційно поширюватиметься процедура реєстрації податкових накладних, та провести роз’яснювальну роботу щодо доцільності та зручності подання такими платниками податкової звітності в електронному вигляді.

Також у додатку до листа ДПАУ надала Порядок подання податкових накладних для реєстрації в Загальному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку*.

* Повний текст додатка до листа ДПАУ наведено на с. 7.

Зауважимо, що навіть для тих платників податків, які готові подавати податкові накладні в електронному вигляді, цього листа явно замало. Отже, слід чекати від ДПАУ появи повноцінної реалізації розпорядження КМУ № 1178-р.

(Лист ДПАУ «Про підготовку до запровадження Загального реєстру податкових накладних» від 06.10.2009 р. № 21839/7/16-1517)

 

Новий Довідник пільг № 51

ДПАУ листом від 01.10.2009 р. № 51 довела до відома платників податків Довідник пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів. Зазначений Довідник застосовується при заповненні звіту за формою № 1-ПП «Про суми пільг в оподаткуванні юридичних осіб та фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності».

(Лист ДПАУ «Довідник № 51 пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів станом на 01.09.2009» від 01.10.2009 р. № 51)