13.12.2010

Документи інвентаризації в «1С:Бухгалтерії 8»

Відповідь на запитання

Документи інвентаризації в «1С:Бухгалтерії 8»

 

Добридень! Я тільки починаю опановувати «1С:Бухгалтерію 8», тому в мене перед річною інвентаризацією виникло запитання: за допомогою яких документів можна сформувати інвентаризаційні описи та оформити результати інвентаризації в програмі?

О. Сушко, м. Харків

Відповідає Ганна САРАЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Якщо в «сімці» частина документів для інвентаризації додається у вигляді обробок, то у «восьмій» версії вже всі необхідні документи включено до первісної поставки. У кожного розділу обліку існує свій документ для проведення інвентаризації (див. табл. 1).

 

Таблиця 1

№ з/п

Розділ обліку

Документ для проведення інвентаризації

1

Розрахунки з контрагентами

«Инвентаризация расчетов с контрагентами» (меню «Покупка/Продажа»)

2

Складський облік

«Инвентаризация товаров на складе» (меню «Склад»)

3

Виробництво

«Инвентаризация незавершенного производства» (меню «Производство»)

4

Облік основних засобів

«Инвентаризация ОС» (меню «ОС»)

5

Облік нематеріальних активів

«Инвентаризация НМА» (меню «НМА»)

 

Загальний принцип заповнення для всіх документів однаковий. Зазначивши в шапці документа дату, свою організацію та за необхідності контрагента чи підрозділ, натискаємо на кнопку «

Заполнить». Документ буде заповнено інформацією про залишки за даними бухгалтерського обліку. Залишиться порівняти облікову та фактичну кількість.

Важливо! Документи інвентаризації проводок не формують. Усі дії з відображення результатів інвентаризації оформляються іншими документами програми (див. табл. 2).

 

Таблиця 2

№ з/п

Розділ обліку

Результат інвентаризації

Документи

1

Розрахунки з контрагентами

Виявлено заборгованість, щодо якої минув строк позовної давності

«Корректировка долга»

2

Складський облік

Надлишки

«Оприходование товаров»

Нестача

«Списание товаров»

Пересортиця

«Перемещение товаров»

3

Облік основних засобів

Надлишки ОЗ

«Ввод в эксплуатацию ОС»

Нестача ОЗ

«Списание ОС»

Щодо одних ОЗ виявлено нестачу, а щодо інших — надлишок

«Перемещение ОС»

4

Облік нематеріальних активів

Надлишки НМА

«Принятие к учету НМА»

Нестача НМА

«Списание НМА»

Пересортиця НМА

«Перемещение НМА»

 

Наведені таблиці допоможуть вам зорієнтуватися в документах, що використовуються при проведенні інвентаризації. Успіхів у роботі!