12.07.2010

Відносини з покупцями та замовниками: ланцюжок документів. Частина 3. Надання послуг

Стаття

Відносини з покупцями та замовниками: ланцюжок документів.

Частина 3. Надання послуг

 

Продовжуємо розглядати ланцюжок документів, якими оформляються відносини з покупцями та замовниками. У попередньому номері йшлося про відпуск товарів покупцю і відповідний документ — видаткову накладну (див. статтю «Відносини з покупцями та замовниками: ланцюжок документів. Частина 2. Видаткова накладна» // «Б & К», 2010, № 12). Сьогодні, як і було обіцяно, йтиметься про відображення в «1С:Бухгалтерії 7.7» операції з надання послуг замовнику.

Сергій КАМЕНСЬКИЙ, консультант «Б & К»

 

Для реєстрації факту надання послуг іншим організаціям у конфігурації є документ «

Оказание услуг». Він уводиться на підставі таких документів: «Договор», «Счет», «Остатки взаиморасчетов» і може слугувати підставою для реєстрації документів: «Налоговая накладная», «Платежное требование», «Платежное требование — поручение». З цього документа можна починати новий ланцюжок взаєморозрахунків з контрагентом.

Доступ до документів цього виду забезпечує окремий журнал «

Оказание услуг». Його можна ввести з цього журналу, або командою «Документы → Расход → Оказание услуг». Відкриється екранна форма документа (рис. 1).

Послуги записано до того самого довідника «

Номенклатура», що й решта ТМЦ, для їх обліку використаний той самий механізм. Тому документ «Оказание услуг» відрізняється від документа «Расходная накладная» лише декількома деталями. У шапці немає полів для вибору валюти, розрахунок за послуги передбачений тільки в гривнях. У табличній частині немає графи «Партия».

Дещо змінено склад реквізитів на закладці «

Дополнительно» (рис. 2): з’явилися поля для введення прізвищ представників замовника і виконавця.

Операцію, сформовану документом, показано на рис. 3. Як бачимо, в операції всього три проводки: щодо валових доходів, стосовно ПДВ і щодо реєстрації доходу від реалізації робіт (послуг),

однією зведеною проводкою Дт 361 — Кт 703.

За субрахунком 703 «

Доход от реализации работ и услуг» ведуть облік у розрізі видів діяльності. Параметр «Вид деятельности» є в реквізитах довідника «ТМЦ». Звідти програма і зчитує значення для субконто. А коли одним документом реєструється декілька послуг з різними значеннями виду діяльності — виробнича, торговельна тощо, — документ призначає у зведеній проводці (за кредитом субрахунку 703) той вид діяльності, який вказано в послузі з першого рядка його табличної частини.

Про цю особливість алгоритму документа слід пам’ятати під час аналізу фінансово-господарської діяльності підприємства.

Клацнувши по кнопці «Печать», можна отримати друковану форму Акта приймання-здавання послуг (рис. 4).