26.07.2010

Подання звітності до Фонду соцстраху з тимчасової втрати працездатності за допомогою «БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС»

Стаття

Подання звітності до Фонду соцстраху з тимчасової втрати працездатності за допомогою «БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС»

 

З 1 липня 2010 року із виходом пакета оновлення 8.90.000 у користувачів ліцензованого програмного комплексу «БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС» з’явилася можливість відправлення звітів електронною поштою безпосередньо до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Саме напряму, без усіляких посередників. Пропонуємо ознайомитися з цим комплексом детальніше та скористатися цією можливістю. Докладніше про неї розповімо у статті.

Матеріал надано компанією «БЕСТ ЗВІТ»

 

Перш за все нагадаємо, що необхідно мати для відправлення звітності електронною поштою за допомогою програмного комплексу «БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС»:

1. Ключі електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП) бухгалтера (за його наявності), директора, печатки підприємства, отримані в одному з акредитованих центрів.

2. Ліцензоване програмне забезпечення «БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС».

3. Поштову скриньку на одному з надійних поштових серверів, з якої відправлятимуться звіти та на яку надходитимуть квитанції.

Для подання звітів потрібно виконати деякі налаштування, а саме:

1) завантажити всі отримані сертифікати у програму (у модуль управління сертифікатами);

2) у меню «

Параметри системи Загальні» обрати носій (каталог), у якому зберігаються секретні ключі;

3) у меню «

Параметри системи → Загальні» обрати для підпису сертифікати УСЦ;

4) у меню «

Параметри системи → Загальні» обрати підписувачів (за наявністю їх в установі);

5) і нарешті, налаштувати поштове з’єднання із меню «

Ел. пошта → Настроювання пошти».

Процедура подання звітів сама по собі не складна:

1) перш за все, звичайно, у програмі потрібно сформувати електронні звіти, перевірити та зберегти їх;

2) потім обрати відправлення електронною поштою із модуля «

Реєстр документів → Сервіс → Експорт в Фонд соц. страхування»;

3) підписати звіти ЕЦП бухгалтера (за його наявності), керівника та печаткою підприємства;

4) відправити звіти, обравши адресата — ФСС з ТВП;

5) прийняти у програму електронні квитанції про приймання та збереження звіту.

А тепер розглянемо цю процедуру детальніше.

 

Створення звітів 

Звіти створюються у модулі «

Реєстр документів».

У лівій частині вікна модуля потрібно обрати звітний період (квартал, півріччя…) та рік.

Виконати: «

Реєстр → Створити» (натиснути на кнопку на панелі інструментів).

У відкритому вікні «

Створення документа» обрати розділ «ФСС з ТВП», групу «Звітність».

Вибрати звіти (коди С0100220 та С0101405). Натиснути на кнопку «

Створити» у нижній частині вікна (рис. 1).

Заповнити обидва документи, перевірити (клавіша «

F4») та зберегти їх.

 

Відправлення звітів електронною поштою

Важливо! Звіти до ФСС з ТВП експортуються (на диск чи відправляються електронною поштою) за допомогою спеціальної функції «Експорт в Фонд соц. страхування», яка викликається одним із двох способів: «Реєстр документів → Сервіс → Експорт в Фонд соц. страхування» або з головного меню програми «Документ → Експорт → В Фонд соц. страхування». Відправлення окремо кожного звіту звичайним способом не допускається!!!

1. Відкриється вікно з назвою «Експорт», у якому необхідно обрати:

— звітний період (числове значення року — 2010 — у полі «Рік»);

— назву виду збору зі списку у полі «Вид збору»;

— вказати код дирекції вашого відділення ФСС з ТВП у полі «Код дирекції»;

— відмітити галочками звіти, які потрібно відправити (у картці відображені документи, які подаються протягом усього року);

— відмітити «Відправити по Е-mail» (рис. 2 на с. 7). Натиснути «ОК».

 

2. Далі запускається процес підпису звітів (рис. 3).

По черзі вставте носії із секретними ключами (чи вкажіть каталог, у якому вони записані — у меню «

Сервіс → Параметри системи → Каталог з секретними ключами») та введіть пароль (рис. 3).

 

3. У відкритому вікні з назвою «

Виберіть одержувача» обрати запис — «ФСС з ТВП» (рис. 4).

До цього запису вже доданий сертифікат Виконавчої дирекції відділення ФСС з ТВП (назва ВД ФСС з ТВП (АІС ПЕЗ)) та введена його електронна адреса.

 

4. Після закінчення процедури підпису запускається процес відправлення пошти. В окремому вікні буде повідомлено про те, що пошта відправлена або ж про помилку відправлення у разі неуспішної процедури.

Підписаний файл також поміщається у закладку «

Файли» модуля «Документи на підпис». Найменування файлу містить код дирекції Фонду, код ЄДРПОУ установи, дату відправлення та має розширення *.fss.

5. Після цього у Журналі передачі пакетів (викликається із меню «

Ел. пошта») з’явиться запис про підписання звіту та відправлення електронною поштою, статус звітів у Реєстрі документів зміниться на «Переданий».

На відіслані звіти потрібно прийняти Повідомлення про доставку та Квитанції — про отримання звіту та занесення його до бази даних. Квитанцій повинно бути 3 (три).

 

Приймання електронних квитанцій

Електронні квитанції надходять на поштову скриньку, з якої відправлявся звіт. Прийняти Повідомлення та Квитанції можна із програми: меню «

Ел. пошта → Журнал передачі пакетів → Прийняти та обробити повідомлення».

Вхідні повідомлення потрібно розшифрувати (ввести пароль захисту секретного ключа).

Квитанції та Повідомлення автоматично поміщаються до групи записів того звітного документа у Журналі, на який отримані. Тобто у нижній таблиці для відправленого звіту з’являться окремі записи «

Отримано повідомлення…» (рис. 5).

Приклади Повідомлення та Квитанцій наведені на рисунках далі:

— Повідомлення з ФСС з ТВП про отримання звітності (рис. 6);

— Квитанція № 1 з Центру (рис. 7);

— Квитанція № 2 з районного відділення (рис. 8);

— Квитанція № 3 (відповідь з районного відділення про результат перевірки) (рис. 9).

 

Отже, процедура відправлення звітів електронною поштою безпосередньо до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності досить проста і не повинна викликати у користувачів якихось проблем. А якщо виникнуть запитання, надсилайте їх до редакції, з радістю відповімо.