25.10.2010

Донарахування зарплати за минулий період

Відповідь на запитання

Донарахування зарплати за минулий період

 

Добридень! Працюю в «1С:Бухгалтерії 8» (реліз 1.1.17.3). Підкажіть, будь ласка, як виправити таку ситуацію. У вересні при виплаті зарплати за серпень сталася помилка і одному з працівників нарахували зарплату менше, ніж мало бути. Як тепер у програмі можна виправити цю помилку та донарахувати заробітну плату?

О. Аввакумова, м. Харків

Відповідає Ганна САРАЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Слід розуміти, що в цій ситуації йдеться не лише про донарахування заробітної плати працівнику, а й про донарахування податків, а також внесення коригувань до відповідних регістрів програми. У принципі, упоратися з усіма цими завданнями можна за допомогою документа «

Начисление заработной платы». Головне, правильно його заповнити.

Приклад.

Працівнику підприємства Абдулову Ю. В. за серпень було неправильно нараховано зарплату. Загальна сума нарахованої зарплати склала 1850 грн. (податки 334,11 грн.), а мало бути — 2350 грн. Наприкінці вересня помилку було виявлено. Тепер необхідно нарахувати заробітну плату за вересень, при цьому донарахувати 500 грн. та розрахувати податки з цих сум.

Оскільки у програмі в місяці може бути проведено тільки один документ «

Начисление заработной платы», то донарахування слід проводити в документі, яким ви нараховуватимете поточну заробітну плату. Послідовність дій така:

1) створюємо документ «

Начисление заработной платы». У шапці вказуємо поточний місяць розрахунку, тобто «Сентябрь»;

2) у табличній частині вказуємо працівника, якому буде донараховано заробітну плату;

3) на закладці «

Начисления» додаємо рядок з основним нарахуванням, наприклад, «Оклад по дням» та суму донарахування — 500 грн. А от у графах «Период» нам потрібно буде вказати той місяць, за який проводиться донарахування (див. рис. 1), тобто у графі «Дата начала» ставимо «01.08.2010», а у графі «Дата окончания» — «31.08.2010»;

4) нижче додаємо ще один рядок, але вже з нарахуваннями за вересень (рис. 1);

5) натискуємо на кнопку «

Рассчитать» та переходимо до решти закладок: на кожній із них натискуємо на кнопку «Заполнить» та, нічого не змінюючи, натискуємо на кнопку «Рассчитать» (рис. 2).

 

У результаті на кожній вкладці буде розраховано відповідні внески до соціальних фондів та прибутковий податок як з нарахованої заробітної плати за вересень, так і з донарахованої суми.

На рис. 2 видно, як відбувається розрахунок внесків до соціальних фондів за місяць, в якому було допущено помилку.

Після проведення документ сформує проводки, як показано на рис. 3. У проводках буде зазначено остаточні суми нарахованих внесків. Так, наприклад, сума внеску із заробітної плати працівника до Фонду соціального страхування на випадок тимчасової втрати працездатності склала 30 грн. (23,5 + 25 - 18,5).

Виплата заробітної плати здійснюється у звичайному порядку.

 

Чекаємо ваших листів на електронну адресу редакції

id@bk.factor.ua. Успіхів у роботі!