13.09.2010

Новини&Законодавство

Новини

 

Деякі питання організації фінансового моніторингу

Як відомо, Законом України від 18.05.2010 р. № 2258-VI викладено в новій редакції Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом» від 28.11.2002 р. № 249-IV (далі — Закон про відмивання коштів), яким значно розширено коло суб’єктів первинного фінансового моніторингу та перелік фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу.

При цьому в Законі про відмивання коштів зазначено, що порядок реєстрації фінансових операцій, які підлягають фінансовому моніторингу, а також надання спеціально уповноваженому органу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, інші фінансові операції, які можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, установлюється Нацбанком — для банків; Кабміном — для інших суб’єктів первинного фінансового моніторингу.

На уряд також поклалося встановлення порядку взяття на облік інформації про фінансову операцію, що підлягає фінансовому моніторингу.

З метою реалізації зазначених норм постановою КМУ від 25.08.2010 р. № 747 (далі — постанова № 747) затверджено:

— Порядок узяття на облік суб’єктів первинного фінансового моніторингу, реєстрації ними фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, і надання Державному комітету фінансового моніторингу інформації про зазначені та інші фінансові операції, які можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму (далі — Порядок узяття на облік суб’єктів первинного фінмоніторингу);

— Порядок узяття на облік Державним комітетом фінансового моніторингу інформації про фінансову операцію, що підлягає фінансовому моніторингу (далі — Порядок узяття на облік інформації про фіноперації).

Постановою № 747 також передбачено, що суб’єкти первинного фінансового моніторингу, крім спеціально визначених і тих, яких у встановленому порядку було взято на облік у Держфінмоніторингу до набуття чинності цією постановою, зобов’язані протягом двох місяців після набуття нею чинності стати на облік у Державному комітеті фінансового моніторингу.

Порядок узяття на облік суб’єктів первинного фінмоніторингу регулює питання надання суб’єктами первинного фінансового моніторингу (далі — суб’єкти) інформації, необхідної для взяття їх на облік у Держфінмоніторингу, реєстрації ними тих фінансових операцій, які відповідно до Закону про відмивання коштів підлягають фінансовому моніторингу, а також надання ними Держфінмоніторингу інформації про зазначені та інші фінансові операції, які можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму.

Так, суб’єкти, крім спеціально визначених, надають Держфінмоніторингу інформацію, необхідну для взяття їх на облік, протягом 3 робочих днів з дати призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, але не пізніше дня проведення першої фінансової операції.

Порядок узяття на облік інформації про фіноперації регулює питання взяття на облік Держфінмоніторингом наданої суб’єктом первинного фінансового моніторингу (його відокремленим підрозділом) інформації про фінансову операцію, що підлягає фінансовому моніторингу, іншу фінансову операцію, яка може бути пов’язана з легалізацією (відмиванням) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму.

Зазначеним Порядком установлено, що інформація про фінансову операцію береться на облік шляхом її внесення до Єдиної державної інформаційної системи у сфері попередження та протидії легалізації (відмиванню) доходів і фінансуванню тероризму (далі — Єдина інформаційна система) в електронному вигляді.

Інформація про фінансову операцію береться на облік не пізніше наступного робочого дня після надходження такої інформації в електронному вигляді, а в разі надходження інформації на паперових носіях — у день її внесення до Єдиної інформаційної системи.

Після взяття на облік інформації про фінансову операцію Держфінмоніторинг протягом 3 робочих днів повідомляє про це суб’єкта, який надав таку інформацію.

Постанова № 747 набрала чинності з 28 серпня 2010 року.

(Постанова КМУ «Деякі питання організації фінансового моніторингу» від 25.08.2010 р. № 747)

 

«Автоцивілка»: чергові зміни

Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (Держфінпослуг) від 09.07.2010 р. № 566 (далі — розпорядження № 566) затверджено:

базовий страховий платіж за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за поданням Моторного (транспортного) страхового бюро України в розмірі 180 грн. (раніше базовий страховий платіж становив 291 грн. 49 коп.);

коригувальні коефіцієнти до базового страхового платежу та їх розміри;

— зміни до Ліцензійних умов провадження обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 23.12.2004 р. № 3178 (далі — Ліцензійні умови № 3178);

— Положення про єдину централізовану базу даних з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Крім того, розпорядженням № 566 установлено обов’язкові ліміти відповідальності страховика за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів:

за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у розмірі 50000 грн. на одного потерпілого;

за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю потерпілих, у розмірі 100000 грн. на одного потерпілого.

Водночас цим розпорядженням визначено, що вимога щодо перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності не менше ніж на 1 млн євро для страховиків, які на 27.08.2010 р. (дата набуття чинності розпорядженням № 566) отримали ліцензію на право здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, починає застосовуватися з 1 січня 2011 року. Відповідні зміни внесено до розпорядження Держфінпослуг від 23.12.2004 р. № 3178.

Змінами до Ліцензійних умов № 3178 установлено, що строк дії ліцензії при першому отриманні становить п’ять років (раніше — три роки), при повторному отриманні — безстроково (раніше — п’ять років). Ліцензію може бути анульовано (відкликано) або її дію призупинено чи обмежено відповідно до цих Ліцензійних умов.

Також змінено вимоги до здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, яким має відповідати заявник, котрий звернувся до Держфінпослуг за отриманням ліцензії.

Розпорядження № 566 набрало чинності з 27 серпня 2010 року.

(Розпорядження Держфінпослуг «Про деякі питання здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 09.07.2010 р. № 566)

 

Затверджено форми статистичної звітності з праці

З метою подальшого вдосконалення державних статистичних спостережень зі статистики праці та отримання повної, всебічної та об'єктивної статистичної інформації наказом Державного комітету статистики України від 28.07.2010 р. № 307 затверджено такі форми статистичної звітності зі статистики праці із запровадженням їх починаючи:

зі звіту за 2010 рік:

№ 1-РС «Звіт про витрати на утримання робочої сили» (один раз на чотири роки);

№ 9-ДС (річна) «Звіт про кількісний та якісний склад державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, які обіймають посади керівників та спеціалістів»;

№ 6-ПВ (річна) «Звіт про кількість працівників, їх якісний склад і професійне навчання»;

зі звіту за I квартал 2011 року — № 1-ПВ (квартальна) «Звіт з праці»;

зі звіту за січень 2011 року — № 1-ПВ (місячна) «Звіт з праці».

Наказ № 307 набрав чинності з 28 липня 2010 року

.

(Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження форм державних статистичних спостережень зі статистики праці» від 28.07.2010 р. № 307)

 

Затверджено новий Реєстр РРО

Наказом ДПАУ від 19.08.2010 р. № 618 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі — Реєстр), що містить інформацію про назву моделі, модифікацію, версію внутрішнього програмного забезпечення, термін первинної реєстрації в органах ДПС, сферу застосування РРО.

До Реєстру включено РРО, дозволені до первинної реєстрації, та РРО, первинну реєстрація яких заборонено.

Також визнано таким, що втратив чинність, наказ ДПАУ «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції» від 12.05.2010 р. № 314.

Новий Реєстр діє з 19 серпня 2010 року.

(Наказ ДПАУ «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції» від 19.08.2010 р. № 618)

 

Платники ПДВ, які не мають права на відшкодування, можуть переносити сплачене від’ємне значення до податкового кредиту наступного періоду

ДПАУ в листі від 12.08.2010 р. № 16354/7/16-1517 повідомляє, що платники ПДВ, які не мають права на відшкодування ПДВ, можуть переносити сплачене в попередніх періодах (а фактично — в попередньому періоді) від’ємне значення до податкового кредиту наступного періоду і згортати його із сумою податку наступного періоду, а якщо остання сума виявиться меншою, то різницю слід переносити до ряд. 26 декларації з ПДВ. І так доти, доки такий платник податків не вийде з-під дії п.п. 7.7.11 Закону про ПДВ: тоді він зможе поставити неперекриту суму до відшкодування (ряд. 25 декларації з ПДВ).

Нагадаємо, що до таких платників податків належать особи, зареєстровані платниками ПДВ менше 12 місяців тому, та особи, які мають обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 місяців менші, ніж заявлена сума відшкодування.

(Лист ДПАУ «Про податок на додану вартість» від 12.08.2010 р. № 16354/7/16-1517)