13.06.2011

Як облікувати додаткові витрати

Відповідь на запитання

Як облікувати додаткові витрати

 

Добридень! Я нещодавно почала працювати в «1С:Бухгалтерії 7.7», реліз 286. Підкажіть, як у програмі можна облікувати і розподілити витрати на доставку придбаних ТМЦ?

А. Леонова, м. Чернігів

Відповідає

Ганна САРАЄВА , економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

В «1С:Бухгалтерії 7.7» для відображення в обліку інших витрат підприємства, пов’язаних з придбанням його запасів, передбачено універсальний документ «

Расходы на приобретение» (меню «Документы → Приход»). Розглянемо особливості його заповнення на такому прикладі.

 

ТОВ «Добро», що займається складанням комп’ютерів, для використання в господарській діяльності придбало 15 вінчестерів SAMSUNG та 20 корпусів Asus Ascot 6AR. Вартість доставки склала 60 грн. з ПДВ.

 

Отримані ТМЦ прибуткуються на склад за допомогою документа «

Приходная накладная» (його заповнення ми пропустимо та відразу перейдемо до заповнення документа «Расходы на приобретение»).

Перш за все зауважу, що цей документ, як і більшість інших, у програмі можна створювати через уведення на підставі. Для нього документом-підставою буде «

Приходная накладная». Але це не єдиний спосіб створення документа. Наприклад, ви можете скористатися командою «Документы → Приход → Расходы на приобретение», але при цьому поле «Приходная накладная» потрібно буде заповнити вручну, вибравши з журналу, що відкрився, документ, яким було оформлено надходження до організації запасів. При введенні на підставі цей реквізит заповнюється автоматично.

Важливо! Одним документом «

Расходы на приобретение» можна відобразити оприбуткування послуг від декількох організацій.

Заповнюючи табличну частину документа, зазначаємо рахунок обліку розрахунків з контрагентом-перевізником. У графах «

Субконто» у нашому випадку вкажемо фірму перевізника та підставу для взаєморозрахунків з нею (рис. 1). У табличній частині документа вкажемо фактичні додаткові витрати, що мають збільшити первісну вартість запасів, зазначених у документі-підставі (крім сум, що сплачуються постачальнику).

Провівши документ, ми побачимо, що в бухгалтерському обліку буде сформовано всі необхідні проводки (рис. 2).

І якщо в табличній частині документа-підстави (тобто в документі «Приходная накладная») було зазначено декілька ТМЦ, як у нашому прикладі, то додаткові витрати розподіляються між ними пропорційно їх вартості.