09.07.2012

«1С» та інтернет-магазин — спрощуємо роботу

Стаття

«1С» та інтернет-магазин — спрощуємо роботу

 

Інтернет сьогодні перетворився на невід’ємну частину бізнесу. Це широка царина можливостей для купівлі, продажу та реклами з помірними витратами. І, звичайно, жодна солідна фірма не може існувати у світі торгівлі без корпоративного сайта, а тим більше без власного інтернет-магазину. Це не лише інструмент іміджу компанії, а ще й інструмент продажу. Користувачам зручно здійснювати купівлі не відходячи від персонального комп’ютера, адже все, що їм потрібно зробити, — додати товар у кошик. Клієнту все здається простим, а от власник ресурсу бачить зворотний бік медалі. У процесі управління інтернет-магазином інколи доводиться стикатися з деякими проблемами, які може вирішити інтеграція ресурсу із системою «1С».

Михайло Таразевич, директор компанії «UH.ua»

 

Інтернет-магазин — це обличчя компанії. Кожна деталь важлива — дизайн, те, як подається інформація на ресурсі, його унікальне ім’я. Причому компанія, що турбується про престиж, ніколи не використовуватиме безкоштовний домен або хостинг. Те саме можна сказати і про поштові сервіси. Рівень довіри до ресурсу зростає, коли адреса пошти містить назву власного домену.

На відміну від звичайного магазину, інтернет-магазин відкритий 24 години на добу, 7 днів на тиждень, доступний будь-якому користувачу в будь-якій точці планети і не потребує витрат на оренду приміщення. Вагома перевага. Комерційні підприємства розуміють це і прагнуть вийти на ринок електронної торгівлі. Зазвичай такі компанії ведуть свою облікову систему, побудовану на базі популярної платформи «1С:Підприємство», яка чудово інтегрується з інтернет-магазином.

При великих обсягах товарів інтеграція інтернет-магазину та «1С» допоможе спростити управління ресурсом. Наприклад, при розробці сайта можна встановити спеціальний сервіс — зробити вивантаження товарів на ресурс автоматично при натисненні на задану клавішу. Тому будь-які коригування, зміни в ціновій політиці відразу ж відображаються на сторінках з товарами інтернет-магазину. Це позбавляє унесення даних уручну через панель управління сайта.

Інтернет-магазин може бути інтегровано практично в будь-яку конфігурацію платформи «1С:Підприємство» (бухгалтерія, управління торгівлею, управління виробничим підприємством). Коли сайт розробляється власними силами, то можна задіяти систему управління контентом «1С-bitrix», що дозволяє створити інтернет-магазин, організувати продаж товарів та послуг і ефективно управляти електронними каналами продажів. У системи є тільки два недоліки — відсутність гнучкості у вирішенні завдань та висока вартість програми.

Ще раз варто повернутися до теми створення ресурсу на початкових етапах. Краще вибирати платні ресурси, причому ціна на розробку сайта може варіюватися. Наприклад, у компанії «Український хостинг UH.ua» — одного з лідерів у цьому сегменті — вартість створення сайта починається від 396 грн. (на основі стандартних CMS). Якщо ж проект розробляється індивідуально для компанії з усіма необхідними функціями та сервісами, то ціна може скласти 4500 грн. Також компанія займається створенням складних систем, що вирішують специфічні завдання клієнтів. Такі проекти є індивідуальними, і ступінь їх надійності високий, але в цьому випадку вартість становитиме десятки тисяч гривень або доларів. Як приклад, такі системи знадобляться для великих торговельних мереж.

Якщо ж заплановано значні витрати на створення якісного ресурсу зі складною системою в розмірі декількох тисяч, то доцільно буде внести до кошторису й витрати на створення сервісу, що дасть можливість автоматичного вивантаження товарів на сайт. Для великих обсягів товарів це зекономить і час, і гроші. Наприклад, у середньому на додавання 1 товару витрачається 5 хвилин. Якщо в каталозі 1000 товарів, то загальний час на їх додавання становитиме 5000 хвилин, або 83,33 години, або 10,42 робочого дня. При 22 робочих днях у місяці та зарплаті оператора, наприклад у 2000 грн., компанії це коштуватиме 10,42 : 22 х х 2000 = 947,27 (грн.).

А якщо товарів, що потребують постійного оновлення, значно більше?

Навіть якщо враховувати, що ціни постійно змінюються, і навіть якщо оновлення забере не 5 хвилин, а 2,5 хвилини на 1 товар, на оновлення 1000 товарів кожного місяця доведеться витратити 473,64 грн. У тому випадку, коли всі товари з каталогу потрібно замінити одночасно, одного працівника тут буде замало. Для цього будуть потрібні декілька працівників, які простоюватимуть у період, коли товари не потрібно оновлювати. А якщо враховувати елементарний людський чинник, то можливі й прорахунки. Наприклад, трапляються випадки, коли в інтернет-магазині зазначено неправильну ціну, і це лише тому, що оператор помилився. Такі помилки дуже дратують покупців. Тому при розробці інтернет-магазину потрібно зосередити увагу не лише на концепції проекту, його дизайні та наповненні, а ще й на простоті у використанні для самого власника.

 

Як показала практика, при інтеграції «1С» з інтернет-магазином для комерційних підприємств з великим обсягом товарів автоматизація конче необхідна.