12.03.2012

Відповіді на запитання стосовно роботи в програмі «Податкова звітність» (OPZ)

Відповідь на запитання

Відповіді на запитання стосовно роботи в програмі «Податкова звітність» (OPZ)

 

Ми продовжуємо відповідати на листи із запитаннями, що надходять на адресу редакції. Запитань щодо заповнення податкових накладних у програмі «Податкова звітність» (OPZ) не стало менше. У цьому номері мова піде про те, як у програмі знайти стару версію податкової накладної та чи можна з Реєстру отриманих та виданих податкових накладних формувати додаток 5 до Податкової декларації з податку на додану вартість (далі — Декларація з ПДВ), а потім із цього додатка заповнити більшість показників самої Декларації з ПДВ.

Відповідає Олександра ВІНЦЕВИЧ, головний державний податковий інспектор ДПІ у Деснянському районі м. Києва

 

Я заповнила в програмі «Податкова звітність» (OPZ) податкову накладну на товар, що обкладається ПДВ (цей товар був реалізований неплатнику ПДВ). Перевірку структури і камеральну перевірку вказана податкова накладна пройшла без перешкод, а от при її роздрукуванні була виявлена помилка. В одному примірнику податкової накладної програма проставила хрестик напроти слів « Копія (залишається у продавця)» та стосовно оригіналу напроти слів «Залишається у продавця (тип причини)», а от у другому примірнику один хрестик був проставлений напроти слів «Видається покупцю», а другий — напроти слів «Залишається у продавця (тип причини)». Цей другий примірник викликає у мене здивування. Це помилка програми?

 

Ми би сказали по-іншому — це недоопрацювання розробників програми. Але оскільки ви не видаєте покупцю оригінал податкової накладної, тим паче що покупець — неплатник ПДВ і за його податковий кредит можна не турбуватись, то ніяких наслідків ця недоробка ні для вас, ні для вашого партнера не матиме. Ваше завдання — зберегти два примірники податкової накладної, роздрукованих із програми.

 

Чув про те, що у разі якщо я створюю після 1 січня 2012 року розрахунок коригування до податкової накладної, виписаної до цієї дати, то я повинен цей розрахунок коригування, а також ту податкову накладну, до якої я його виписую, зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН), навіть якщо на той час така податкова накладна не підлягала обов’язковій реєстрації в ЄРПН. У мене виникло запитання: де б я міг більш детально ознайомитися з такою інформацією?

 

З указаною інформацією ви можете ознайомитись на сайті ДПСУ (http://sta.gov.ua) у рубриці «Новини ДПС України» за 30 сiчня 2012 року в повідомленні «Реєстрація розрахунку коригування до податкової накладної, яка на дату її виписки не підлягала реєстрації в Єдиному реєстрі».

Як указано у цій інформації, «розрахунок коригування до податкової накладної на суму ПДВ, яка з урахуванням суми, зазначеної у податковій накладній, зменшує/збільшує суму ПДВ, передбачену п. 11 підрозд. 2 розд. XX Податкового кодексу України, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У разі якщо податкова накладна на дату її виписки не підлягала реєстрації в Єдиному реєстрі, а на дату виписки розрахунку коригування до неї підлягає, то такий розрахунок вноситься до Єдиного реєстру лише після реєстрації в ньому накладної, до якої виписується цей розрахунок, незалежно від дати її виписки».

Одночасно звертаємо вашу увагу на те, що у разі якщо до ЄРПН спочатку буде відправлено розрахунок коригування, то ви отримаєте повідомлення, в якому буде запропоновано не пізніше наступної доби зареєструвати в ЄРПН і податкову накладну, до якої виписаний цей розрахунок.

 

Знаю, що у 2010 році в програмі «Податкова звітність» (OPZ) була можливість з Реєстру отриманих та виданих податкових накладних формувати додаток 5 до Декларації з ПДВ, а потім із цього додатка можна було заповнити більшість показників самої Декларації з ПДВ. Потім цю функцію було тимчасово призупинено. Чи змінилося за цей час щось у вказаному питанні?

 

На жаль, і в останній версії програми «Податкова звітність» (OPZ) (версія — 1.29.21) розробники програми не поновили функцію формування з Реєстру виданих та отриманих податкових накладних (він у порівнянні з 2010 роком має тепер дещо іншу назву) Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5) та Розрахунку коригування сум податку на додану вартість до Декларації з ПДВ (додаток 1).

У той же час із двох цих додатків платники податків мають можливість автоматично формувати більшість показників Декларації з ПДВ.

Крім того, у разі якщо платник податку здійснює операції, що не є об’єктом оподаткування (ст. 196 розд. V ПКУ), операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пп. 186.2, 186.3 ст. 186 розд. V ПКУ за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування (ст. 197 розд. V, підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ, міжнародні договори (угоди)), то програма «Податкова звітність» (OPZ) надає можливість автоматичного формування рядків 3, 4, 5 Декларації з ПДВ з Довідки (додаток 6).

Також тепер програма дозволяє автоматично заповнити в Декларації з ПДВ частку використання товарів/послуг, необоротних активів у оподатковуваних операціях (відображається в рядку 15.1 Декларації з ПДВ — частина, що включається до складу податкового кредиту) з додатка 7, який має назву «Розрахунок (перерахунок) частки використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами/послугами, необоротними активами між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями».

Нагадуємо, що для можливості заповнення бланка «Податкова декларація з податку на додану вартість» бланк Розшифровки, як і інші додатки (які вам потрібні для автоматичного заповнення Декларації з ПДВ), має бути активним, тобто на моніторі ви повинні бачити відкритим бланк «Податкової декларації з ПДВ» (зліва внизу його номер повинен бути відображений червоним кольором), а бланки необхідних додатків також мають бути відкритими, але неактивними (зліва внизу їх номери повинні бути відображені чорним кольором). Лише за таких умов бланк «Податкової декларації з ПДВ» можна заповнити автоматично, навівши курсор зверху ліворуч на слова «Сервіс» та «Автозаповнення документа».

 

Прочитали про те, що в новій версії програми «Податкова звітність» (OPZ) (версія — 1.29.21) додано можливість формування податкової накладної та додатків до неї за версією, яка діяла на дату виписування такої податкової накладної. Розуміємо, що це викликано вимогою реєстрації в ЄРПН тих «старих» податкових накладних, до яких виписуються розрахунки коригування і які тепер необхідно разом із цими розрахунками зареєструвати в ЄРПН, але як не шукали, не змогли знайти, як це відбувається у програмі OPZ. Підкажіть, як це можна зробити?

 

Все дуже просто. У той час коли ви тільки збираєтесь розкрити бланк «Податкова накладна» через меню «Документ → Новий», на екрані монітора з’являється додаткове вікно під назвою «Параметри документа». Саме у ньому ви обираєте той бланк, який збираєтесь розкрити. Ось у цьому вікні вам і треба правильно налаштувати показники «Звітний місяць» та «Звітний рік».

Якщо буде налаштовано, наприклад, 10-й місяць 2010 року, то програма відкриє податкову накладну у редакції наказу ДПАУ від 30.05.97 р. № 165 (у редакції наказу ДПАУ від 08.10.98 р. № 469, зі змінами, внесеними згідно з наказом ДПАУ від 30.06.2005 р. № 244). Якщо, наприклад, буде налаштовано 10-й місяць 2011 року, то програма відкриє податкову накладну у редакції наказу ДПАУ від 21.12.2010 р. № 969.

Але будьте уважні, адже в самій податковій накладній програма чомусь виставляє ту дату, коли ви реально заповнюєте так би мовити «стару» податкову накладну для можливості її відправлення до ЄРПН, тобто вказує місяць 2012 року.

 

Успіхів у роботі! Чекаємо на ваші листи за адресою bk@id.factor.ua .