08.10.2012

У контрагента змінився номер платника ПДВ

Відповідь на запитання

У контрагента змінився номер платника ПДВ

 

Шановна редакціє «Б & К»! Підкажіть, що робити в ситуації, коли у покупця змінився номер свідоцтва платника ПДВ, а взаєморозрахунки з ним не закрито.

О. Розгіна, м. Суми

Відповідає Вероніка НЕКРАСОВА, консультант «Б & К»

 

У цьому випадку в «1С:Бухгалтерії 8» потрібно створити нового контрагента з новими податковими реквізитами. Закономірне запитання: що ж робити із заборгованістю такого контрагента (якщо вона є)? Усе доволі просто, ми перенесемо заборгованість за допомогою документа «Корректировка долга».

Наприклад, із покупцем, в якого змінилися податкові реквізити, було укладено договір за простою схемою. На момент зміни податкових реквізитів ми отримали від покупця оплату, але відвантаження ще не здійснили.

Для того щоб у довіднику «Контрагенты» швидко створити новий обліковий запис контрагента зі зміненими реквізитами, скористаємося механізмом додавання нового елемента шляхом копіювання старого. Виділимо в довіднику контрагента, чиї реквізити потрібно змінити, і натиснемо на кнопку «Добавить копированием» (рис. 1). У вікні, що відкрилося, зазначаємо назву контрагента та змінюємо значення в реквізиті «Номер свидетельства плательщика НДС», записуємо внесені зміни і створюємо договір з контрагентом.

Контрагента створено, переходимо до перенесення заборгованості.

Створюємо новий документ «Корректировка долга» з видом операції «Перенос задолженности». Заповнюємо документ таким чином:

— показник «Тип контрагента» ставимо у значення «Покупатель»;

— у реквізиті «Контрагент» вказуємо контрагента зі старими реквізитами;

— у графі «Получатель» — того ж контрагента, але вже з новими реквізитами;

— на закладці «Кредиторская задолженность» натискуємо на кнопку «Заполнить», варіант «Заполнить остатками по взаиморасчетам». У результаті табличну частину буде заповнено інформацією про заборгованість (рис. 2).

Документ можна проводити. Сформовані проводки показано на рис. 3.

Важливо! Якщо в договорі використовується складна схема і проводки з ПДВ сформувалися за першою подією — оплатою, документи слід відкоригувати (відсторнувати) і виписати на нового контрагента.

 

Успіхів у роботі!