21.04.2008

Анулювання реєстрації як платника ПДВ позбавляє права на отримання бюджетного відшкодування

Відповідь на запитання

Роз’яснює ДПІ у м. Житомирі

 

Анулювання реєстрації як платника ПДВ позбавляє права на отримання бюджетного відшкодування

 

Чи втрачає підприємство право на отримання бюджетного відшкодування при переході із загальної системи оподаткування на спрощену за ставкою 10 %?

 

Перехід суб’єкта господарювання на спрощену систему оподаткування є підставою для анулювання реєстрації як платника ПДВ

(п.п. «в» п. 9.8 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР). У свою чергу анулювання реєстрації позбавляє такого суб’єкта права на нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування. Однак у визначені Законом строки такий суб’єкт зобов’язаний погасити суму податкових зобов’язань або податкового боргу з цього податку (за їх наявності), що виникли до анулювання, незалежно від того, чи буде він залишатись зареєстрований як платник цього податку на дату сплати такої суми, чи ні.

Платник податку в обліку якого на день анулювання реєстрації знаходяться товарні залишки або основні фонди, стосовно яких був нарахований податковий кредит у минулих або поточному податкових періодах, зобов’язаний визнати умовний продаж таких товарів за звичайними цінами та відповідно збільшити суму своїх податкових зобов’язань за наслідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання.

 

Тетяна БРИКСІНА, начальник відділу масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян