18.08.2008

Єдиний податок. Якщо підприємець-єдиноподатник працює сам, він має вести лише одну Книгу обліку доходів і витрат

Відповідь на запитання

Роз’яснює ДПІ у м. Житомирі

 

Якщо підприємець-єдиноподатник працює сам, він має вести лише одну Книгу обліку доходів і витрат

 

Коли потрібно вести декілька Книг обліку доходів і витрат за формою № 10?

 

Якщо підприємець — платник єдиного податку

працює сам, яку б діяльність він не здійснював, йому необхідно заводити і вести лише одну Книгу обліку доходів і витрат за ф. № 10. Якщо він здійснює торговельну діяльність і має найманих працівників, крім «власної» Книги ф. № 10 йому необхідно придбати і зареєструвати в податковому органі ще по одній Книзі ф. № 10 на кожного найманого працівника, який займається реалізацією товарів (п. 3 постанови КМУ від 16.03.2000 р. № 507). При цьому на тих найманих працівників, які не займаються реалізацією товарів (вантажники, охоронці, робітники тощо), Книги ф. № 10 заводити не потрібно. Із книг найманих працівників уся інформація має вноситися до книги самого підприємця.

У Книзі ф. № 10, яку веде найманий працівник, має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові підприємця-єдиноподатника, прізвище, ім’я, по батькові найманого працівника, а також серію та номер виданої останньому Довідки про трудові відносини фізичної особи з платником єдиного податку. При звільненні та прийнятті на роботу іншого працівника підприємець самостійно вносить до Книги ф. № 10 аналогічні відомості про нового працівника. У разі припинення підприємницької діяльності, звільнення працівника без працевлаштування нового або закінчення сторінок у книзі, після внесення до Книги ф. № 10 відповідного запису працівником податкового органу, книга, яку було заведено на найманого працівника, залишається на зберіганні у підприємця протягом трьох років.

 

Відділ масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян