25.08.2008

Про реєстрацію роботодавців у відділеннях Фонду і виконання ними нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів

Лист від 16.05.2008 р. № 1/6-155/06

Фонд соцзахисту інвалідів:

реєстрація роботодавців у регіональних відділеннях

 

Лист Фонду України соціального захисту інвалідів від 16.05.2008 р. № 1/6-155/06

«Про реєстрацію роботодавців у відділеннях Фонду і виконання ними нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів»

 

У

листі, що коментується, Фонд соціального захисту інвалідів (далі — Фонд) нагадав, що роботодавці, у яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, мають зареєструватися у відповідних регіональних відділеннях Фонду за своїм місцезнаходженням (ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.91 р. № 875-XII). Порядок реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, які використовують найману працю, затверджено постановою КМУ від 31.01.2007 р. № 70 (далі — Порядок реєстрації). Згідно з ним для реєстрації роботодавці подають (надсилають):

заяву за формою, затвердженою наказом Мінпраці від 14.03.2007 р. № 98;

копію свідоцтва про держреєстрацію юридичної особи або фізичної особи — підприємця.

Датою реєстрації вважається дата надання документів роботодавцем, а у разі направлення їх поштою — дата, зазначена на поштовому штемпелі.

Далі Фонд процитував практично весь

Порядок реєстрації. Але при цьому дійшов висновку, який порадує багатьох роботодавців: якщо роботодавець не зареєстрований у відповідному відділенні Фонду, але приніс звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів, то він може зареєструватися перед поданням звіту.

Виходить, що Фонд визнає: якщо в роботодавця показник середньооблікової кількості штатних працівників за рік збільшився до 8 і більше осіб, то в середині року реєструватися в регіональних відділеннях Фонду він не повинен(тобто загальний 10-денний строк реєстрації, установлений

Порядком реєстрації для новостворених роботодавців, тут не працює)*.

* Докладніше з цієї проблеми див. ком. «Мінпраці затвердив форми документів для реєстрації роботодавців у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів» до листа від 14.03.2007 р. № 98 // «БТ», 2008, № 16, с. 5.

Також Фонд не забув згадати в

листі, що коментується, і про адміністративну відповідальність роботодавця у вигляді штрафу в розмірі від 170 до 340 грн. за ст. 1881 КУпАП**. Такий штраф, на його думку, накладається у випадку:

невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Штраф загрожує посадовій особі підприємства, яка має право приймати на роботу і звільняти з роботи, або на фізичну особу, котра використовує найману працю;

неподання Фонду Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ. Штраф накладається на посадову особу підприємства, яка зобов’язана подавати звіт.

** Кодекс України про адміністративні правопорушення від 12.07.84 р. № 8073-X.

Про те, як визначити таку посадову особу, яким документом на неї покладається обов’язок щодо прийняття і звільнення працівників та подання Звіту за формою № 10-ПІ, Фонд намагався дати роз’яснення у своєму

листі від 28.09.2007 р. № 1/8-101***.

*** Див. ком. «Працевлаштування інвалідів: хто несе відповідальність за невиконання нормативу і неподання звітності» // «БТ», 2008, № 1, с. 5.

Зверніть увагу

:

1)

до несвоєчасної реєстрації у Фонді зазначений вище адміністративний штраф не має жодного відношення;

2)

здається, що за неподання Звіту за формою № 10-ПІ фізичній особі — підприємцю адмінштраф не загрожує. Принаймні, саме до такого висновку підводять міркування, викладені Фондом у листі, що коментується. Хоча, точно кажучи, із самого тексту ст. 1881 КУпАП це явно не випливає.

Наприкінці листа, що коментується, Фонд зауважив: бюджетні установи, що повністю утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, також мають виконувати норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, а в разі його невиконання на посадових осіб накладається адміністративний штраф за ст. 1881 КУпАП. Разом з тим слід ураховувати, що такі установи звільнено від сплати адміністративно-господарських санкцій.