01.12.2008

Про затвердження Порядку здійснення контролю за технічним станом колісних транспортних засобів під час їх експлуатації

Наказ від 13.10.2008 р. № 534

ТЕХНІЧНИЙ СТАН ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ

працівники ДАІ перевірятимуть просто на дорогах

 

Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 13.10.2008 р. № 534

«Про затвердження Порядку здійснення контролю за технічним станом колісних транспортних засобів під час їх експлуатації»

 

Наказом

, що коментується, МВС затвердив Порядок здійснення контролю за технічним станом колісних транспортних засобів під час їх експлуатації (далі — Порядок).

Порядок

визначає процедуру проведення перевірок технічного стану колісних транспортних засобів (далі — КТЗ) під час їх експлуатації в період між державними технічними оглядами. Таку перевірку проводять працівники автомобільно-технічної інспекції підрозділів Державтоінспекції на автомобільних дорогах та вулицях. Перевірити можуть КТЗ незалежно від їх призначення, місця реєстрації та приналежності, крім автомобілів:

— швидкої медичної допомоги;

— оперативних та аварійно-рятувальних служб;

— військових і дипломатичних представництв;

— консульських установ іноземних держав;

— що рухаються в колонах.

Проведення контролю техстану КТЗ

. Такі перевірки проводять не рідше одного разу на тиждень за розробленою та затвердженою органами ДАІ дислокацією. У перевірках, крім працівників автотехінспекції, можуть брати участь представники Мінпріроди при проведенні цільових заходів щодо контролю за дотриманням нормативів умісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах двигунів КТЗ.

Обов’язок водія надати працівнику міліції можливість перевірити технічний стан, номери агрегатів та комплектність транспортного засобу передбачено

п.п. «б» п. 2.4 Правил дорожнього руху, затверджених постановою КМУ від 10.10.2001 р. № 1306.

Час

на проведення перевірки одного КТЗ не повинен перевищувати 20 хвилин.

Перевірку проводять

візуально і за допомогою засобів вимірювальної техніки. Якщо водій не згоден з результатами перевірки, а також при перевірці КТЗ, що належать іноземцям, застосовуються засоби фото- і кінозйомки, відеозйомки для збереження результатів цієї перевірки.

Результати контролю технічного стану КТЗ заносять до

Акта перевірки технічного стану колісного транспортного засобу (далі — акт), форму якого наведено в додатку до Порядку.

Такий контроль проводять

безкоштовно (п. 10 Порядку), а складений акт не є підставою для оформлення результатів проведення державного технічного огляду* (п. 7 Порядку).

* Нагадаємо: державний технічний огляд проводять згідно з Правилами проведення державного технічного огляду автомобілів, автобусів, мототранспорту та причепів, затвердженими постановою КМУ від 26.02.93 р. № 141. А

з 01.01.2009 р. застосовуватиметься новий Порядок проведення державного технічного огляду колісних транспортних засобів, затверджений постановою КМУ від 09.07.2008 р. № 606.

Контроль техстану

КТЗ згідно з п. 8 Порядку не здійснюють, якщо водієм надано протокол перевірки технічного стану цього КТЗ, виданий уповноваженим суб’єктом господарювання на проведення перевірки техстану, або міжнародний сертифікат технічного огляду, виданий центром технічного огляду для КТЗ, що виконують міжнародні перевезення вантажів та пасажирів, якщо:

1) з моменту дати оформлення таких документів минуло не більше

45 діб;

2) відсутні явні ознаки, що свідчать про технічну несправність КТЗ, його переобладнання чи пошкодження внаслідок дорожньо-транспортної пригоди.

Адмінвідповідальність за технічну несправність КТЗ

. При виявленні технічних несправностей складових частин КТЗ, зазначених у підпунктах «а» (гальмова система та її складники), «с» (вміст CH/димність випускних газів дизельного двигуна), «d» (вміст CO (паливо: бензин, природний газ або зріджений нафтовий газ)), «e» (рульове керування та його складники), «g» (колеса/шини), «j» (переобладнання) пункту 14 акта, працівник автотехінспекції проставляє відповідну позначку в п. 17 акта і складає протокол про адміністративне правопорушення.

До адмінвідповідальності за технічну несправність КТЗ водія можуть притягти згідно з

частиною першою ст. 121 КУпАП* (штраф від 340 до 425 грн.), а при пасажирських перевезеннях — згідно з частиною другою ст. 121 КУпАП (штраф від 680 до 850 грн.). За повторне протягом року порушення водія можуть позбавити права керувати транспортним засобом на строк від 3 до 6 місяців або накласти адміністративний арешт на строк від 5 до 10 діб.

* Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Крім того, за наявності у працівника ДАІ підстав уважати, що водієм вчинено порушення згідно з

частинами першою та другою ст. 121 КУпАП, він може тимчасово затримати КТЗ, про що робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення (ст. 2652 КУпАП). Крім цього, згідно зі ст. 2653 КУпАП працівник ДАІ може тимчасово вилучити талон про проходження державного технічного огляду. Підставою для такого вилучення є експлуатація транспортного засобу, що має несправності гальмівної системи, рульового керування, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (у темний час доби), або якщо КТЗ не укомплектований відповідно до призначення або має інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил його експлуатація забороняється, або КТЗ переобладнано з порушенням відповідних правил, норм і стандартів.

Порядок набув чинності 28 листопада 2008 року.