21.01.2008

Про затвердження Порядку продовження строків розрахунків за зовнішньоекономічними операціями

Постанова від 29.12.2007 р. № 1409

Я

к продовжити строки розрахунків у ЗЕД:

затверджено Порядок

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 29.12.2007 р. № 1409

«Про затвердження Порядку продовження строків розрахунків за зовнішньоекономічними операціями»

 

Як ми вже повідомляли*,

з 1 січня 2008 року граничний строк розрахунків у ЗЕД збільшився з 90 до 180 днів. Такі зміни було внесено до Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.94 р. № 185/94-ВР Законом України від 31.05.2007 р. № 1108-V.

* Див. коментар у «БТ», 2007, № 26, с. 32.

Згідно зі змінами продовжити строки розрахунків можна при виконанні операцій за договорами виробничої кооперації, консигнації, комплексного будівництва, тендерної поставки, гарантійного обслуговування, поставки складних технічних виробів і товарів спеціального призначення за умови

отримання висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики (далі — висновки). Нагадаємо, що раніше для продовження зазначених строків необхідно було отримати індивідуальну ліцензію НБУ.

У

Порядку, що коментується, якраз і визначено механізм віднесення операцій нерезидентів до таких, що здійснюються за договорами виробничої кооперації, консигнації, комплексного будівництва, тендерної поставки, гарантійного обслуговування, поставки складних технічних виробів, та викладено умови видачі висновку .

Згідно з цим

Порядком висновок про продовження 180-денного строку розрахунків за вказаними операціями видається резиденту Мінекономіки на підставі таких документів:

1) листа-звернення, складеного в довільній формі. Він має містити дані про стан виконання зовнішньоекономічного договору (контракту) на момент закінчення із зазначенням суми заборгованості та обґрунтування необхідності продовження встановленого строку на певний період;

2) копії зовнішньоекономічного договору (контракту). Причому якщо договір складено іноземною мовою, то до його копії резиденту необхідно додати переклад українською мовою;

3) копії свідоцтва про державну реєстрацію резидента;

4) копії документів, що підтверджують здійснення зовнішньоекономічних операцій (платіжні банківські документи, довідки банків, вантажні митні декларації, коносамент тощо).

Після подання документів для отримання висновку резидент має повідомити податкові органи за місцем реєстрації про таке звернення до Мінекономіки. При цьому датою подання зазначених документів вважається дата їх реєстрації в Мінекономіки.

Після реєстрації Мінекономіки розглядає подані резидентом документи протягом

10 робочих днів та видає висновок або письмово повідомляє про відмову в його видачі із зазначенням причини відмови.

Підставою для відмови у видачі висновку

може бути надання резидентом документів:

— з порушенням вимог їх подання;

— що містять недостовірну інформацію;

— після закінчення встановлених строків;

— таких, що не відповідають законодавству.

Протягом 5 днів з дати видачі висновку Мінекономіки інформує про це НБУ та податкові органи.

Порядок

, що коментується, набув чинності з 1 січня 2008 року.