14.07.2008

Відображення витрат на ремонт основних фондів у декларації з податку на прибуток підприємства

Відповідь на запитання

Консультують фахівці редакції

 

Відображення витрат на ремонт основних фондів у декларації з податку на прибуток підприємства

 

Магазин займається продажем будівельних матеріалів. Частину будматеріалів, що значаться на балансі на 01.01.2008 р. (з грудня 2007 року), вирішили використати для ремонту будівлі магазину. Під час придбання цих будматеріалів було відображено валові витрати, і їх вартість перераховується згідно з п. 5.9 Закону про податок на прибуток (по рядку А6 таблиці 1 додатка К1/1). Ремонт здійснено господарським способом у травні 2008 року. Як відобразити проведений ремонт у декларації з податку на прибуток підприємства, якщо вартість витрачених будматеріалів (15000 грн.) не перевищує 10  % ліміт (20000 грн.) і підприємство має право повністю віднести ремонтні витрати до складу валових?

(м. Вінниця)

 

Витрати на ремонт основних фондів включають до валових витрат згідно з

п.п. 5.2.10 Закону про податок на прибуток* у сумі, що не перевищує 10 % сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів на початок звітного періоду. У декларації з податку на прибуток підприємства для цих витрат, що «лімітуються», передбачено окремий рядок 04.10 декларації й таблицю 3 додатка К1/1, в яких і мають відобразитися ремонтні витрати**. Якби підприємство під час придбання будматеріалів не включило їх вартість до валових витрат, то при списанні їх на ремонт було б достатньо заповнити ці рядки декларації.

* Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР.

** Докладно тему оподаткування ремонтних витрат див. у темі тижня «Ремонт і поліпшення основних фондів» // «БТ», 2008, № 16, с. 39.

Однак у нашому випадку підприємство придбавало будматеріали для подальшого продажу. А тому при їх купівлі було правомірно показано валові витрати на підставі

п.п. 5.2.1 Закону про податок на прибуток (рядок 04.1 декларації за 2007 рік), і їх вартість перераховується за п. 5.9 Закону про податок на прибуток (рядок А6 таблиці 1 додатка К1/1). У результаті фактично валові витрати на вартість цих будматеріалів відображено не було — валові витрати по рядку 04.1 компенсував перерахунок за п. 5.9.

Тепер, змінивши призначення закуплених матеріалів (замість подальшого продажу їх використано для ремонту), необхідно відкоригувати ці витрати. Здійснюють це так:

1) вартість будматеріалів, використаних для ремонту, потрібно виключити зі складу валових витрат, відображених на підставі

п.п. 5.2.1 Закону про податок на прибуток, які перераховуються за п. 5.9, — їх вартість слід відобразити у графі 4 «Запаси, використані не в господарській діяльності» таблиці 1 додатка К1/1 до декларації. Так зменшиться балансова вартість запасів на кінець звітного періоду;

2)

суму витрат на поліпшення об’єкта основних фондів групи 1 у межах 10 % «ремонтного» ліміту, що включається до складу валових витрат згідно з п.п. 5.2.10 Закону про податок на прибуток, необхідно відобразити в рядку 04.10 декларації та в таблиці 3 додатка К1/1 до декларації за відповідний звітний період (у нашому випадку — за півріччя 2008 року).

Саме такий підхід до податкового обліку товарно-матеріальних цінностей, придбаних для продажу та використаних для поліпшення об’єктів основних фондів, підтримує ДПАУ (

лист від 29.01.2007 р. № 1564/7/15-0217***).

*** Див. ком. «Як застосовувати пункт 5.9 Закону про податок на прибуток — роз’яснення ДПАУ» // «БТ», 2007, № 7, с. 10.

Покажемо порядок заповнення

декларації з податку на прибуток підприємства за півріччя 2008 року (див. с. 44) за даними, наведеними у прикладі (для наочності прикладу припустимо, що за півріччя 2008 року інші операції не здійснювалися).

 

Вікторія ЗМІЄНКО