28.07.2008

Як відобразити витрати на ремонт у декларації з податку на прибуток, якщо вони перевищують ліміт

Відповідь на запитання

Консультують фахівці редакції

 

Як відобразити витрати на ремонт у декларації з податку на прибуток, якщо вони перевищують ліміт

 

На підприємстві з основних фондів є лише будівля, вартість якої на початок року склала 200 тис. грн. У II кварталі поточного року було проведено її ремонт, витрати на який склали 36 тис. грн. (у тому числі ПДВ — 6 тис. грн.). Як відобразити цей ремонт у податковій декларації?

(м. Харків)

 

Як відомо, платники податку мають право протягом звітного періоду віднести до валових витрат будь-які витрати, пов’язані з поліпшенням основних фондів, що підлягають амортизації, у тому числі витрати на поліпшення орендованих основних фондів, у сумі, що не перевищує 10 % сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного періоду (

п.п. 8.7.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР).

Якщо вартість ремонту перевищує 10 %, то сума перевищення розподіляється пропорційно сумі фактично понесених платником податку витрат на поліпшення основних фондів груп 2, 3, 4 чи окремих об’єктів основних фондів групи 1 та збільшує балансову вартість основних фондів відповідних груп чи окремих об’єктів основних фондів групи 1 станом на початок наступного розрахункового кварталу. У нашому випадку витрати на ремонт об’єкта основних фондів перевищують ремонтний ліміт. Отже, витрати на ремонт будуть розподілені так: частину суми в межах ліміту (20 тис. грн.) буде віднесено на валові витрати, а сума, яка перевищує ліміт (10 тис. грн.), збільшить балансову вартість об’єкта основних фондів групи 1.

При відображенні витрат на такий ремонт у податковій декларації з податку на прибуток за півріччя постає запитання: яку суму зазначати у графах таблиці 3 додатка К1/1 до декларації — фактично понесені витрати на ремонт, чи витрати в межах ремонтного ліміту?

У

Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженому наказом ДПАУ від 29.03.2003 р. № 143 (у таблиці, що пояснює заповнення рядків декларації) зазначено, що при визначенні значень граф рядка 04.10 таблиці 3, які переносяться до рядка 04.10 декларації, обирається найменша: або сума ліміту витрат на поліпшення, що включається до валових витрат, або сума фактичних поліпшень, розрахованих наростаючим підсумком з початку року. Це вказує на те, що в тих графах, де зазначається обсяг поліпшення наростаючим підсумком з початку року, необхідно вказувати вартість поліпшення основних фондів у межах 10 % ліміту. Сума, яка перевищує цей ліміт, у цій таблиці не відображається.

Заповнення декларації з податку на прибуток за даними, зазначеними в запитанні, показано нижче. Докладніше про ремонти читайте у статті «Ремонт і поліпшення основних засобів» // «БТ», 2008, № 16, с. 39.