13.04.2009

Про порядок застосування в зимових умовах коригуючого коефіцієнта до норм витрат пального

Лист від 10.03.2009 р. № 1022-09/07/19-09

НОРМИ ВИТРАТ ПММ

можна коригувати щодня

 

Лист Державної адміністрації автомобільного транспорту від 10.03.2009 р. № 1022-09/07/19-09.

«Про порядок застосування в зимових умовах коригуючого коефіцієнта до норм витрат пального»

 

У

листі, що коментується, Державтотрансадміністрація дала відповідь на запитання, яке насамперед цікавить транспортні підприємства, а також суб’єктів підприємницької діяльності, які використовують автотранспорт у зимовий час. Працівники таких підприємств, які відповідають за правильність списання ПММ, знають, що залежно від конкретних умов експлуатації автотранспорту до загальних показників, установлених у Нормах витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі — Норми), застосовуються поправочні коефіцієнти. Зокрема, п.п. 3.1.1 Норм передбачає застосування надбавки при роботі в зимових умовах залежно від фактичної температури повітря:

від 0 °С до -10 °С — до 5 %;

від -10 °С до -20 °С — від 5 % до 10 %;

від -20 °С і нижче — від 10 % до 15 %.

У

примітці 1 до вказаного підпункту зазначено, що така надбавка запроваджується після встановлення протягом не менше трьох днів о восьмій годині ранку температури в межах певного діапазону з першого дня встановлення температури або за рішенням керівництва підприємства може переглядатися щодня.

Наприклад, якщо 1 грудня о 8.00 ранку температура повітря була мінус 2 °С і протягом наступних двох днів підряд (також о 8.00) становить менше 0 °С, то наказом керівника підприємства з 1 грудня

запроваджується надбавка в розмірі не більше 5 %. Надалі розмір надбавки може переглядатися щодня. Так, якщо з 1 грудня було встановлено надбавку в розмірі 1 %, а з 5 грудня температура повітря знизилася до -8 °С, то керівництво підприємства може переглянути таку надбавку і збільшити її розмір, наприклад, до 4 %.

Питання про можливість установлення «зимової» надбавки виникає за нестабільних погодних умов, коли температура повітря в зазначених діапазонах зберігається

менше трьох днів. З одного боку, у такому разі начебто не виконується вимога примітки 1 (температура в зазначеному діапазоні утримується менше трьох днів), але, з іншого боку, у примітці також ідеться про те, що надбавка за рішенням керівництва підприємства може переглядатися щодня.

У

листі, що коментується, Державтотрансадміністрація дійшла висновку: надбавку рекомендовано встановлювати, навіть якщо температура в установленому діапазоні утримується менше трьох днів (див. «Надбавка в нестабільних погодних умовах»).

 

Надбавка в нестабільних погодних умовах

Запит, відповіддю на який є лист, що коментується

 

«Якщо в нестабільних погодних умовах температура змінювалася кілька послідовних робочих днів (станом на восьму годину ранку) таким чином (умовний приклад): 1-й день — +2 °С; 2-й день — -3 °С; 3-й день — +3 °С; 4-й день — -4 °С; 5-й день — +2 °С; 6-й день — -1 °С; 7-й день — -1 °С; 8-й день — -5 °С; 9-й день — -6 °С.

Чи можна відповідно до

примітки 1 п.п. 3.1.1 Норм витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10 лютого 1998 р. № 43, застосувати надбавку на роботу в зимових умовах до витрат палива в 2-му, 4-му, 6 — 9-му днях нашого прикладу, або таку надбавку слід застосовувати лише починаючи з 9-го дня?».

Витяг із листа, що коментується

«За нестабільних погодних умов із значними коливаннями температури, приклад яких наведено у Вашому листі, відповідно до

примітки 1 до п.п. 3.1.1 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті дійсно передбачений та є навіть рекомендованим варіант щоденного встановлення значення коригуючого коефіцієнту в залежності від фактичної температури повітря».

 

З такою позицією Державтотрансадміністрації можна погодитися, адже витрати ПММ безпосередньо залежать від погодних умов у конкретний день, а не від того, скільки днів температура перебуває в установленому діапазоні. Наскільки істотно збільшуються витрати пального залежно від погодних умов, може оцінити керівництво підприємства, і встановити відповідну надбавку — тепер для цього є всі підстави.