31.08.2009

Втрата «трудової» довідки працівника єдиноподатника

Відповідь на запитання

Втрата «трудової» довідки працівника єдиноподатника

 

Підприємцем-єдиноподатником було загублено Довідку найманого працівника. Цей працівник звільнився 30 червня 2008 року, причому дублікат Довідки підприємець отримати не встиг. Трудовий договір з ним було розірвано і знято з реєстрації в центрі зайнятості. 18 липня 2008 року до податкового органу було подано заяву, в якій зазначалося, що працівника звільнено, а Довідку загублено.

Однак пізніше представники податкових органів розповіли підприємцю, що в цій ситуації потрібно писати заяву до органів МВС про втрату і давати оголошення в газету. Лише після цього вони визнають втрату Довідки і єдиний податок на працівника не нараховуватиметься. Чи мають рацію в цьому випадку податківці, чи після подання заяви 18 липня (до 20 липня) підприємець може не доплачувати за працівника 50 % ставки єдиного податку?

(м. Київ)

 

Згідно з

Порядком № 599 якщо працівник звільняється, підприємець зобов’язаний здати отриману на нього Довідку про трудові відносини фізичної особи з платником єдиного податку до податкового органу.

Причому в цьому зацікавлений сам підприємець, для якого зі здаванням

Довідки пов’язана сплата 50 % єдиного податку за найманого працівника (який пішов від підприємця).

Водночас у

п. 4 Порядку № 599 зазначено, що в разі втрати Довідки доплату за працівника може бути припинено тільки починаючи з наступного кварталу.

Виходить, якщо здати

Довідку до податкового органу підприємець не може (її загублено), то навіть у разі звільнення працівника за нього доведеться доплачувати єдиний податок аж до кінця кварталу.

Уникнути таких зайвих сплат податку підприємець може, тільки якщо ще

до звільнення працівника отримає у податківців дублікат загубленої Довідки, а після звільнення здасть його податківцям.

Однак у нашій ситуації втрачену

Довідку відновлено не було. Виходить, що незалежно від того, до 20 липня чи пізніше підприємець звернеться до податкової інспекції, єдиний податок і за серпень, і вересень він змушений буде сплачувати з урахуванням доплати за фактично відсутню особу.

Тепер про те, що йдеться в

Порядку № 599: про дії, які потрібно вчинити підприємцю в разі втрати Довідки.

Довідки

є документами суворої звітності, їх виготовленням та розповсюдженням бланків займається виключно ДПАУ. Податківці реєструють інформацію про видані працівникам єдиноподатника Довідки та занесені до них відомості у спеціальному обліковому регістрі (журналі обліку видачі свідоцтв). Отже, усі відомості, зазначені в Довідці, у них дублюються та зберігаються.

Якщо в разі втрати

Довідки працівник продовжує працювати у підприємця, то роботодавцю потрібно звернутися за її дублікатом. Згідно з п. 5 Порядку № 599 підставою для видачі дубліката Довідки є письмова заява підприємця. При цьому він видається тільки на підставі довідки органів МВС України.

Мабуть, спираючись на цю норму

Порядку № 599, податківці вимагають від підприємця звернутися до міліції. Однак відповідно до Порядку № 599 довідка з органів МВС потрібна лише для отримання дубліката, що в нашому випадку підприємцю не потрібно. Також зауважимо, що в Порядку № 599 нічого не йдеться і про подання оголошення у ЗМІ.

Водночас, можливо, довідка з міліції потрібна податківцям саме для внутрішньої звітності, щоб обґрунтувати відсутність бланка

Довідки. Тому підприємцям, які не хочуть конфліктувати з ними, звернення до органів МВС, найімовірніше, не уникнути.

 

Оксана ПІРОЖЕНКО