26.01.2009

Калейдоскоп документів. Новий Порядок оформлення пенсійних перевірок тепер узгоджується із Законом про перевірки

Калейдоскоп документів від 01.12.2008 р. № 21-1

Новий Порядок оформлення пенсійних перевірок тепер узгоджується із Законом про перевірки

 

На виконання

Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V ПФУ затвердив новий Порядок оформлення результатів перевірок, що здійснюються органами Пенсійного фонду України, згідно з яким:

— про здійснення планової чи позапланової перевірки

орган Пенсійного фонду видає наказ, де зазначаються найменування платника, якого перевіряють, і предмет перевірки. При здійсненні планової перевірки в наказі також указується перелік питань, які необхідно перевірити, залежно від ступеня ризику платника;

— на підставі наказу оформляється

направлення на проведення перевірки , що підписується керівником чи заступником керівника органу Пенсійного фонду (із зазначенням прізвища, імені та по батькові) і засвідчується печаткою. При цьому направлення діє тільки протягом зазначеного в ньому строку здійснення перевірки;

не пізніше ніж за 10 днів до початку планової перевірки перевіряючі надсилають платнику відповідне повідомлення про перевірку (рекомендованим листом, телефонограмою або вручають особисто керівнику під підпис);

— за результатами перевірки

в разі виявлення порушень вимоги законодавства складається акт у 2 примірниках: 1 — для платника, 2 — залишається в органі Пенсійного фонду. Не допускається відображення в акті перевірки необґрунтованих даних, а також суб’єктивних припущень перевіряючих, що не мають підтверджених доказів, та різного роду висновків стосовно дій посадових осіб платника (наприклад, «друкарська помилка», «помилка бухгалтера» тощо). Також в акті не допускається визначення виду і розміру фінансових санкцій за встановлені порушення;

— за наявності в акті перевірки донарахованих сум страхових внесків платнику протягом

5 робочих днів з дня завершення перевірки надається розпорядчий документ про усунення порушень. За наявності в акті факту виявлення порушень стосовно достовірності відомостей про застраховану особу надається розпорядження про усунення в певні строки порушень, виявлених під час здійснення перевірки;

— у разі відсутності порушень складається довідка

.

Постанова

набула чинності 04.01.2009 р.

(Постанова правління Пенсійного фонду України від 01.12.2008 р. № 21-1)