09.11.2009

Про надання роз’яснення

Лист від 28.10.2009 р. № 23680/7/28-0517

РЕЄСТРАЦІЯ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ

у Загальному реєстрі й надання електронної звітності тільки через оператора — ДПАУ явно поквапилася з висновками

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 28.10.2009 р. № 23680/7/28-0517

«Про надання роз’яснення»

 

У

листі, що коментується, ДПАУ порушила два актуальні питання.

1. Реєстрація податкових накладних у Загальному реєстрі податкових накладних

(далі — Загальний реєстр). Нагадаємо, що КМУ розпорядженням від 23.09.2009 р. № 1178-р* зобов’язав з 1 листопада 2009 року платників ПДВ реєструвати в Загальному реєстрі податкові накладні, виписані на суму ПДВ понад 1 млн грн., зазначену в одній накладній (понад 500 тис. грн. — з 1 січня 2010 р.; понад 100 тис. грн. — з 1 квітня 2010 р.) У зв’язку з цим ДПАУ повідомила, що з 1 листопада 2009 року приймальний шлюз буде переведено на роботу з формування та ведення Загального реєстру.

* Див. ком. «Загальний реєстр податкових накладних: нова фішка від Кабміну» // «БТ», 2009, № 41, с. 4.

Але справа в тому, що Президент України своїм

Указом від 29.10.2009 р. № 872/2009** зупинив дію розпорядження № 1178-р як такого, що не відповідає Конституції України, та одночасно надіслав до Конституційного Суду України Конституційне подання з проханням розглянути питання про відповідність Конституції України (конституційності) цього розпорядження.

** Указ набув чинності 31.10.2009 р. З текстом можна ознайомитися в рубриці «Коли верстався номер» // «БТ», 2009, № 44, с.47.

На підставі

ч. 5 ст. 52 Закону про Кабмін у цьому випадку має бути припинено дії будь-яких держорганів, направлені на виконання зупинених актів Кабміну, здійснення повноважень визначених такими актами. До з’ясування остаточного рішення Конституційним Судом такі акти в законодавстві не існують. Податкові органи не повинні керуватися зупиненими актами.

2. Подання електронної звітності тільки через оператора

. ДПАУ також повідомила, що з 1 листопада 2009 року приймання податкової звітності в електронному вигляді буде реалізовано тільки через операторів електронної звітності. На сьогодні ДПАУ уклала договори з двома операторами електронної звітності ТОВ «Ефективні інформаційні системи» та ТОВ «Оператор електронної реєстрації та звітності».

Подання звітності через операторів здійснюється на поштову адресу: zvit@e-zvit.com.ua. За додатковою інформацією ДПАУ рекомендує платникам податків звертатися за телефонами: (044) 498-88-88, (044) 461-01-10 або на сайт www.zvitoperator.com.ua.

Отже, ДПАУ не прийматиме звітність, надіслану безпосередньо платником податків до центру обробки електронної звітності (ЦОЕЗ)? Якщо це так, то редакція з такою вимогою не погоджується.

Справа в тому, що вона йде в розріз із Методичними рекомендаціям щодо централізованого приймання та комп’ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України, затвердженими наказом ДПАУ від  31.12.2008 р. № 827. У ньому зазначено, що податкову звітність до органів податкової служби можна подавати засобами телекомунікаційного зв’язку з накладенням електронного цифрового підпису в ЦОЕЗ, у тому числі через оператора електронної звітності. Це означає, що подавати електронну звітність через оператора — це право платника податків, а не його обов’язок. Електронний звіт на сьогодні за бажанням можна подавати й безпосередньо до ЦОЕЗ без допомоги оператора.