05.10.2009

Про проведення пілотного проекту зі збирання та оброблення звітності в електронній формі

Наказ від 25.02.2009 р. № 69

ЕЛЕКТРОННА ЗВІТНІСТЬ

до органів статистики

 

Наказ Державного комітету статистики України від 25.02.2009 р. № 69

«Про проведення пілотного проекту зі збирання та оброблення звітності в електронній формі»

 

Наказом

, що коментується, Держкомстат затвердив Порядок подання звітності в електронній формі (далі — Порядок). Згідно з цим Порядком звітність в електронній формі подається на добровільних засадах (за бажанням). Це означає, що, як і раніше, звітність можна подавати на паперових носіях.

У схему подання електронної звітності Держкомстат запровадив посередника — оператора електронної звітності. Оператор — юридична особа, яка надає послуги з обміну електронними документами та квитанціями в системі електронної звітності. Він забезпечує цілодобове приймання та гарантовану доставку електронних звітів до Центру обробки електронних звітів (далі — ЦОЕЗ). ЦОЕЗ — структурний підрозділ територіальних органів державної статистики, що виконує функції інформаційно-технічного адміністратора відповідно до

Порядку.

Суб’єкт господарювання подає електронний звіт оператору, який приймає та надсилає його до ЦОЕЗ. У свою чергу, ЦОЕЗ передає звіт до територіального органу державної статистики, на обліку в якому перебуває суб’єкт господарювання.

Про долю електронного звіту можна дізнатися з електронних квитанцій:

1) перша квитанція

(квитанція про одержання звіту в електронній формі). У ній фіксуються факт і час отримання звіту в електронній формі;

2) друга квитанція

(квитанція про приймання звіту в електронній формі). Ця квитанція формується ЦОЕЗ та фіксує факт і час прийняття (неприйняття) звіту в електронній формі та внесення його даних до бази даних адресата звітності.

Датою подання електронного звіту вважається дата, зафіксована в першій квитанції, за умови отримання другої квитанції з повідомленням про приймання електронного звіту

(п. 3.6 Порядку). Наприклад, якщо першу квитанцію отримано в понеділок, а другу — у вівторок, то звіт вважається поданим у понеділок.

При цьому слід пам’ятати, що ЦОЕЗ приймає звітність з 9:00 до 17:00 щодня, крім вихідних, святкових та неробочих днів. У разі надходження електронного звіту до ЦОЕЗ після 16:30 друга квитанція надсилається протягом перших двох годин наступного робочого дня.

Зверніть увагу, Держкомстат в

листі б/н від 10.06.2009 р.повідомив, що направлення електронного звіту через оператора не означає подання електронного звіту оператору, а є лише використанням його послуг для передачі електронних документів (аналог поштових послуг).

Система впровадження електронної звітності, описана в Порядку, сьогодні втілюється в життя в м. Києві та Київській області

. І, як нам стало відомо, досить успішно. Тому, незважаючи на те що положення Порядку діють на період проведення пілотного проекту зі збирання та оброблення звітності в електронній формі, їх, найімовірніше, буде взято за основу при подальшому впровадженні системи електронної звітності в інших містах України.