16.08.2010

Як заповнити Реєстр податкових накладних при виплаті орендної плати і придбанні пального

Відповідь на запитання

Як заповнити Реєстр податкових накладних при виплаті орендної плати і придбанні пального

 

Приватне підприємство орендує легковий автомобіль у директора. Щомісячний розмір орендної плати складає 150 грн.

1. Чи потрібно відображати цю суму у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних?

2. Яким чином відобразити в Реєстрі придбаний бензин, який буде використовуватися при роботі орендованого автомобіля (50 % вартості бензину, які відносяться на валові витрати та інші 50 % такої вартості)?

(м. Чернігів)

 

Нагадаємо, що згідно з п.п. 7.2.8 Закону про ПДВ платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з поставки та придбання товарів (послуг). Під обліком розуміється відображення отриманих/виданих податкових накладних та їх замінників у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (далі — Реєстр), форма якого затверджена наказом ДПАУ від 30.06.05 р. № 244.

Звернемо увагу, що згідно з п. 6 Порядку 244 відображати в Реєстрі потрібно операції з придбання товарів (послуг) з метою використання в господарській діяльності платника податків (оподаткованих за ставкою 20 % або 0 %), звільнених від оподаткування і які не є об’єктом оподаткування, а також не призначених для використання в господарській діяльності.

Тобто з цього можна зробити висновок, що в Реєстрі повинні враховуватися всі операції, що здійснюються платником податків, незалежно від того, є його контрагент платником ПДВ чи ні.

Ознайомитися з порядком заповнення Реєстру можна у Темі тижня «Новий Реєстр податкових накладних» // «БТ», 2010, № 1-2, с. 53, та Шпаргалці бухгалтера «Подробиці заповнення Реєстру податкових накладних» // «БТ», 2010, № 15, с. 23, тому на загальних правилах заповнення Реєстру зупинятися не будемо, а лише розглянемо порядок його заповнення в наведених у запитанні випадках.

Відображуючи ці операції у Реєстрі, варто пам’ятати, що поставка пального для використання у роботі легкового автомобіля оподатковується ПДВ за ставкою 20 % за наявності відповідного первинного документа (податкової накладної, чеку з АЗС) і відображається в Реєстрі за загальними правилами і жодних особливостей не містить. Варто звернути увагу, що у покупця пального податковий кредит виникає щодо всієї суми нарахованого ПДВ незалежно від того, який автомобіль буде використовувати таке пальне, оскільки розподіл вартості пального, яке частково включається до валових витрат (50 %), на відображення податкового кредиту не впливає.

Що ж стосується відображення виплати орендної плати, то тут варто звернути увагу на те, що орендодавець не є платником ПДВ, відповідно податкового кредиту орендар не матиме.

Проте, як зазначалося вище, інформація про таку операцію все одно має заноситися до Реєстру, але з певними особливостями:

— у графі 5 «Вид документа», в якій зазначають вид документа, що підтверджує поставку товарів чи послуг (п. 8.5 Порядку № 244) потрібно проставляти позначку залежно від того, яким саме документом підтверджується нарахування та виплата орендної плати. Оскільки таких документів, як акт приймання-передачі наданих послуг чи касовий ордер, якими оформляють нарахування та виплату орендної палати, немає у переліку, наведеному у п. 9.5 Порядку № 244, то в графі 5 слід поставити прокреслення. Цю думку підтримує ДПАУ у листі від 12.03.10 р. № 5119/7/16-1617 («БТ», 2010, № 15, с. 8);

у графі 7 «Індивідуальний податковий номер постачальника» потрібно відображати умовний індивідуальний податковий номер «400000000000», оскільки виплата здійснюється фізичній собі — неплатнику ПДВ;

у графах 10, 12, 14 і 16 проставляти відмітку «Х» (пп. 9.7 та 9.10 Порядку № 244), оскільки цей платіж не включає ПДВ.

 

Сергій ДЕЦЮРА