29.11.2010

Щодо порядку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг комунальними підприємствами

Лист від 21.09.2010 р. № 3303-25/9208-12

КОМУНАЛЬНІ ПІДПРИЄМСТВА,

закуповуючи товари за власні кошти, мають
використовувати процедуру держзакупівель

 

Лист Міністерства економіки України від 21.09.10 р. № 3303-25/9208-12

«Щодо порядку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг комунальними підприємствами»

 

Нагадаємо, що відповідно до

п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.10 р. № 2289-VI (далі — Закон про держзакупівлі) комунальні підприємства тепер прямо вказані у визначенні терміна «підприємства». Це означає, що вони тепер є повноправними замовниками державних закупівель і починаючи з 30.07.10 р. при здійсненні закупівель мають дотримуватись вимог Закону про держзакупівлі (це підтверджує і ст. 78 Господарського кодексу України, яка тепер містить пряму норму щодо цього).

Крім того, якщо такі комунальні підприємства відносяться до визначення «підприємства» у розумінні

Закону про держзакупівлі, то і їх кошти відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону про держзакупівлі відносяться до поняття «державні кошти»

У зв’язку з цим виникає закономірне запитання: чи в усіх операціях із закупівлі товарів, робіт та послуг комунальні підприємства мають застосовувати правила закупівлі, передбачені

Законом про держзакупівлі, чи лише в тих, де використовуються саме бюджетні кошти?

На це запитання дало відповідь Мінекономіки у

листі, що коментується, де воно справедливо зазначило, що комунальні підприємства мають здійснювати закупівлю товарів, робіт і послуг у порядку, установленому Законом про держзакупівлі, не лише за державні кошти, які передбачені в п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону про держзакупівлі, а також і за інші кошти, отримані ними від фінансово-господарської діяльності.

Тому тепер комунальні підприємства, надаючи платіжні доручення на придбання товарів, робіт і послуг за будь-які кошти (а не тільки за бюджетні), мають надавати і документи щодо держзакупівель. Якщо цього не буде зроблено, то такі документи відповідно до

п. 4 ст. 7 Закону про держзакупівлі вважаються оформленими неналежним чином, а тому їх не виконуватимуть.

Такими документами відповідно до

п. 7 ст. 51 Закону України «Про банки і банківську діяльність» від 07.12.2000 р. № 2121-III (далі — Закон про банки) є звіт про результати здійснення процедури закупівлі та інші документи, що підтверджують виконання такими підприємствами вимог Закону про держзакупівлі.

Крім того, варто звернути увагу, що, на думку Нацбанку (

лист від 09.08.10 р. № 25-111/1852-13664), у частині сьомій ст. 51 Закону про банки вказано лише про обов’язок банків перевіряти наявність під час оплати за договорами, укладеними комунальними підприємствами, вищезгаданих документів. А тому перевіряти правильність заповнення цих документів банки не будуть, бо цього не вимагає Закон про банки.

Що думає з цього приводу Мінекономіки поки що не відомо, оскільки відповіді на звернення Нацбанку щодо цього запитання до цього органу ще не було.