13.09.2010

Про застосування спрощеної системи оподаткування

Лист від 02.08.2010 р. № 15444/7/15-0117

ПЕРЕХІД НА ЄДИНИЙ ПОДАТОК:

ДПАУ роз'яснила деякі нюанси

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 27.07.10 р. № 14946/7/15-0117

Лист Державної податкової адміністрації України від 02.08.10 р. № 15444/7/15-0117

«Про застосування спрощеної системи оподаткування»

 

У

листах, що коментуються, ДПАУ відповіла на запитання щодо права деяких категорій суб'єктів підприємницької діяльності скористатися спрощеною системою оподаткування .

1. Кооперативи.

Головний податковий орган дійшов висновку, що в разі коли кооператив зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності в порядку, встановленому законодавством, та відповідає вимогам Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» у редакції від 28.06.99 р. № 746/99 (далі — Указ № 746), то він може застосовувати спрощену систему оподаткування.

Тобто, крім загальних вимог, установлених

Указом № 746, щодо чисельності працюючих (не більше 50 осіб) та обсягу виручки (не більше 1 млн грн. за календарний рік), для переходу на єдиний податок кооператив має бути суб'єктом підприємницької діяльності, а також повинна виконуватися вимога про склад його засновників (частка у статутному фонді засновників — юридичних осіб, що не є суб'єктами малого підприємництва***, не повинна перевищувати 25 %). Інакше кажучи, кооператив, унесений до Реєстру неприбуткових організацій, сплачувати єдиний податок не зможе.

***

Ознаки суб'єктів малого підприємництва (середньооблікова чисельність працюючих за рік не перевищує 50 осіб та обсяг валового доходу не перевищує 70 млн грн.) установлено в п. 7. ст. 63 Господарського кодексу України та ст. 1 Закону України «Про державну підтримку малого підприємництва» від 19.10.2000 р. № 2063-III.

2. Виробництво і торгівля ювелірними виробами

. ДПАУ роз'яснила, що обмеження, установлені абз. 6 п. 4. р. II «Прикінцеві положення» Закону № 2505*, поширюється тільки на суб'єктів, які здійснюють: видобуток та виробництво дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення; оптову, роздрібну торгівлю промисловими виробами з дорогоцінних металів, що підлягають ліцензуванню відповідно до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-III.

* Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» та деякі інші законодавчі акти України» від 25.03.05 р. № 2505-IV.

До таких видів діяльності, зокрема, належить виробництво дорогоцінних металів, що згідно з Національним класифікатором України ДК 009:2005 є складовою розділу 27.4 «Виробництво кольорових металів» — підклас 27.41.0 «Виробництво дорогоцінних металів». Зазначений підклас не включає:

— виробництво годинникових корпусів з дорогоцінних металів (розділ 33.50);

— виробництво ювелірних виробів з дорогоцінних металів (розділ 36.22).

Відповідно, виробництво ювелірних виробів та годинників із дорогоцінних металів не є перешкодою для переходу на єдиний податок.

Згідно з п. 1.3 Ліцензійних умов, затверджених спільним наказом Держпідприємництва та Мінфіну від 26.12.2000 р. № 82/350, до промислових виробів з дорогоцінних металів належать такі, як пластина, дріт, фільєри тощо. Тому суб'єкт малого підприємництва, який здійснює оптову і роздрібну торгівлю ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, може перейти на єдиний податок, якщо він не підпадає під інші обмеження, установлені законодавством.

Зауважимо, що наявність ліцензії на здійснення «забороненого» виду діяльності не є перешкодою для переходу на спрощену систему, якщо суб'єкт малого підприємництва фактично не здійснює такий вид діяльності.

Про обмеження на застосування спрощеної системи ми докладно розповідали у статті «Переходимо на єдиний податок: на що потрібно звернути увагу» // «БТ», 2009, № 48, с. 16.