01.08.2011

Якщо на підприємстві немає бухгалтера, то директор ставить два підписи в податковій декларації

Відповідь на запитання

Якщо на підприємстві немає бухгалтера, то директор ставить
два підписи в податковій декларації

 

Скільки підписів має бути на податковій звітності, якщо функції бухгалтера виконує керівник?

(м. Запоріжжя)

 

Відповідно до

п.п. 48.5.1 ПКУ податкова декларація має бути підписана керівником платника податків чи уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податків така декларація підписується таким керівником і особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку.

З цієї норми випливає, що якщо функції бухгалтера виконує керівник, то

керівник має поставити два підписи в податковій декларації: і за керівника, і за особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової звітності.

Слід зауважити, що у випадку, коли підприємство подає звітність в електронному вигляді, при її підписанні слід керуватися

п.п. 4.13.6 Методрекомендацій № 827, в якому передбачено, що за відсутності у платника податків посади бухгалтера електронний цифровий підпис (ЕЦП) посадових осіб накладається в такому порядку: першим — ЕЦП керівника (директора), другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки.

Тобто при поданні звітності в електронному вигляді досить одного електронного підпису керівника (за бухгалтера ЕЦП керівника не ставиться).

Проте слід попередити, що

Методрекомендації № 827 були затверджені до прийняття ПКУ і не враховують його вимоги, тому податківці в будь-який момент можуть переглянути свою позицію в цьому питанні.

 

Наталія ЖУРАВЛЬОВА