13.02.2012

Чи потрібно щороку подавати Повідомлення про делегування філіям права виписування податкових накладних?

Відповідь на запитання

Чи потрібно щороку подавати
 Повідомлення про делегування філіям
права виписування податкових накладних?

У підприємства є філія, якій делеговано право виписування податкових накладних. Чи потрібно щороку подавати Повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права виписування податкових накладних та ведення частини реєстру отриманих і виданих податкових накладних (додаток 2 до Порядку № 1492)?

(м. Луганськ)

 

Згідно з останнім абзацом п. 13 розділу III Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 25.11.11 р. № 1492 (далі — Порядок № 1492), Повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права виписування податкових накладних та ведення частини реєстру отриманих і виданих податкових накладних (додаток 2 до цього Порядку, далі — Повідомлення) подається платниками в разі наявності у них філій (структурних підрозділів) разом з декларацією за перший звітний (податковий) період року і в подальшому разом з декларацією за той звітний (податковий) період, в якому відбулися зміни в переліку філій (структурних підрозділів).

Як бачимо, ця норма за своїм змістом неоднозначна.

Із першої її частини випливає, що Повідомлення потрібно подати разом з декларацією за перший звітний період року.

У листі ДПАУ від 16.03.11 р. № 7273/7/16-1117, роз'яснюючи положення такої самої норми п. 13 розділу III Порядку № 41*, податківці наполягали, що таким першим періодом слід вважати березень (I квартал) 2011 року.

* Порядок заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджений наказом ДПАУ від 25.01.11 р. № 41 (втратив чинність з 10.01.12 р.).

У другій частині передбачено, що надалі Повідомлення потрібно подавати з декларацією за той звітний період, в якому відбулися зміни в переліку філій.

Якщо такі зміни відбулися, то зрозуміло, що Повідомлення подавати потрібно за той період, в якому вони відбулися.

А от якщо змін у переліку філій не було, то незрозуміло: чи потрібно подавати Повідомлення з декларацією за перший звітний період року.

З одного боку, друга частина, по суті, є спеціальною нормою, яка приписує, коли потрібно подавати повідомлення «в подальшому». І її можна трактувати так: Повідомлення подається тільки з декларацією за той період, в якому відбулися зміни в переліку філій. Отже, виконавши вимогу про подання Повідомлення торік, платник не зобов'язаний повторно подавати його з декларацією за січень (I квартал) 2012 року.

З іншого боку, обидві частини можна розглядати як рівноправні норми, які передбачають, що Повідомлення подається і за перший звітний період року, і за період, в якому відбулися зміни в переліку філій. Хоча особливої необхідності подавати щороку той самий перелік філій немає сенсу.

На наш погляд, безпечніше подавати Повідомлення щороку разом з декларацією за січень (I квартал) та протягом року за відповідні звітні періоди, в яких відбулися зміни в переліку філій та в делегуванні їм прав виписування податкових накладних та ведення частини реєстру.

Нюанси заповнення додатків до декларації з ПДВ ми розглядали у статті «Додатки до декларації з ПДВ: особливості заповнення» // «БТ», 2011, № 25, с. 17. Про звітність з ПДВ додатково див. статтю «Нова звітність з ПДВ: згадуємо старі правила заповнення» // «БТ», 2012, № 6, с. 32.

 

Яна ІНДЮХОВА