22.10.2012

Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)

Постанова від 10.10.2012 р. № 937

ПЕРЕВІРКИ
ЗАКОНОДАВСТВА
 ПРО ПРАЦЮ —

Кабмін удосконалює критерії
для проведення перевірок

Постанова Кабінету Міністрів України від 10.10.12 р. № 937

«Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)»

 

Постановою , що коментується, Кабмін уносить зміни до Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання в частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), наведені в додатку до постанови КМУ від 17.11.10 р. № 1059 (далі — Критерії).

Змінено критерії , за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення господарської діяльності суб’єктами господарювання в частині додержання вимог законодавства про працю. Тепер це (оновлений п. 1 Критеріїв):

1) наявність заборгованості з виплати зарплати;

2) виплата працівникам зарплати на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінзарплати;

3) невідповідність кількості працівників у суб’єкта господарювання обсягам виробництва (виконаних робіт, наданих послуг);

4) порушення вимог законодавства про працю;

5) наявність розбіжностей між фактичними показниками чисельності працюючих і зарплати та показниками поданої звітності.

Змінено показники, за якими роботодавців розподіляють на високий (п. 3) та середній (п. 4) ступінь ризику, а також скорочено з 3 до 5 років періодичність проведення планових перевірок для роботодавців з незначним ступенем ризику (оновлений абзац четвертий п. 6 Критеріїв; див. таблицю нижче).

Як бачимо, при розподілі роботодавців між високим та середнім ступенями ризику враховується не лише кількість працівників, а й відсоток працівників, які отримують зарплату на рівні або нижче мінімальної зарплати. Крім того, під час прийняття рішення про проведення планових перевірок порівнюватимуть фактичні обсяги діяльності та кількість працівників (щоправда, незрозуміло з якими показниками порівнюватимуться).

Постанова , що коментується, на дату підготовки номера не набрала чинності.

 

Розподіл роботодавців на ступені ризику і частота планових перевірок
 у частині додержання законодавства про працю, що проводяться

Ступінь ризику

Показники, за якими суб’єкта господарювання відносять до ступеня ризику

Частота проведення планових перевірок (п. 6 Критеріїв)

1

2

3

Високий (оновлений
п. 3 Критеріїв)

1) які мають заборгованість із виплати зарплати більше 60 календарних днів;

2) із чисельністю до 50 осіб включно, у яких 60 % і більше працівників одержують зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати;

3) із чисельністю від 51 до 250 осіб включно, у яких 45 % і більше працівників одержують зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати;

4) із чисельністю 251 та більше осіб, у яких 30 % і більше працівників одержують зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати;

5) кількість найманих працівників яких недостатня для існуючого обсягу виробництва (виконання робіт, надання послуг);

6) у яких за результатами останньої планової або позапланової перевірки виявлено грубі порушення вимог законодавства про працю, що мають ознаки злочинів, передбачених статтями 172, 173 і 175 Кримінального кодексу України;

7) у яких розбіжності між фактичними показниками чисельності працюючих і зарплати та показниками звітності, поданої до органів державної влади, становлять 10 % і більше

Не частіше одного разу на рік

Середній (оновлений
п. 4 Критеріїв)

1) які виплачують зарплату з порушенням строків виплати зарплати від 30 до 60 днів включно;

2) із чисельністю до 50 осіб включно, у яких зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати одержують 45 % і більше, але менше 60 % працівників;

3) із чисельністю від 51 до 250 осіб включно, у яких зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати одержують більше 30 %, але менше 45 % працівників;

4) із чисельністю 251 та більше осіб, у яких зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати одержують більше 15 %, але менше 30 % працівників;

5) у яких за результатами останньої планової або позапланової перевірки виявлено порушення вимог законодавства про працю, за якими посадові особи суб’єкта господарської діяльності притягалися до адміністративної відповідальності;

6) у яких розбіжності між фактичними показниками чисельності працюючих і зарплати та показниками звітності, поданої до органів державної влади, становлять більш як 4 %, але менш як 10 % відсотків

Не частіше одного разу на 2 роки

Незначний
(п. 5 Критеріїв)

Немає ознак, передбачених для високого та середнього ступенів ризику

Не частіше одного разу на 5 років(1)

(1) Частоту проведення перевірок змінено постановою, що коментується. До змін було не частіше одного разу на 3 роки.