18.11.2013

Продаж інвалютних надходжень: надходження від міжнародних фінорганізацій не потрапили «під приціл»

Лист від 05.11.2013 р. № 29-113/21005

ПРОДАЖ ІНВАЛЮТНИХ НАДХОДЖЕНЬ:

надходження від міжнародних фінорганізацій
не потрапили «під приціл»

Лист Національного банку України від 05.11.13 р. № 29-113/21005

«Роз’яснення щодо застосування вимог постанови № 163»

 

Нагадаємо: постанови Правління НБУ від 14.05.13 р. № 163 і № 164 з урахуванням останніх поправок приписують юридичним особам та ФОП продавати 50 % усіх(!) інвалютних надходжень з-за кордону. Докладніше читайте у «БТ», 2013, № 42, с. 62; № 43, с. 6, 9.

Більше того, Нацбанку і цього здалося замало. «Заради благої мети» регулювальник навіть зазіхнув на способи розрахунків резидента з іноземними контрагентами. Мовляв, неможливий залік зустрічних однорідних вимог на суму валютної виручки, що, на наше переконання, не відповідає дійсності (докладніше про це можна прочитати у «БТ» , 2013, № 45, с. 5).

Але, здається, тенета були розкинуті занадто широко.

У листі, що коментується, НБУ зупинився на надходженнях на користь виконавців, бенефіціарів та реципієнтів (простіше кажучи, одержувачів коштів) за міжнародними договорами, які уклала Україна. І дійшов висновку, що для таких надходжень усе-таки потрібно зробити виняток.

Так, не потрібно продавати на міжбанківському валютному ринку 50 % таких надходжень в інвалюті, як:

— кредити (позики), отримані під державні гарантії, які дає Кабмін;

— кредити (позики) від міжнародних фінорганізацій, членом яких є Україна;

— кредити (позики) від міжнародних фінорганізацій, з якими України підписала рамкові угоди та зобов’язалася забезпечувати правовий режим, що надається іншим міжнародним фінорганізаціям;

— кошти міжнародної технічної допомоги, якщо відповідний міжнародний договір прописує інші правила, ніж передбачені у відповідному акті законодавства України (читай: ніж у постанові № 163).

 

Катерина ЛОПАТКІНА