30.06.2014

«Розкручуємо» веб-сайт: податкові витрати та їх підтвердження

Лист від 26.02.2014 р. № 4132/5/99-99-19-03-02-16

«Розкручуємо» веб-сайт: податкові витрати та їх підтвердження

Лист Міндоходів України від 26.02.14 р. № 4132/5/99-99-19-03-02-16

 

Одна з ознак того, що бізнес крокує в ногу з часом, — наявність власного веб-сайту. Про те, як його розробити і пристроїти в обліку, ви дізналися з «БТ», 2014, № 6, с. 28. Там ми також приділили трохи уваги просуванню сайту.

«Розкрутити» сайт можна через контекстну рекламу, просування сайту на першу сторінку в пошуковій системі (SEO), рекламу в соціальних мережах (SMM).

Чи можна таке просування сайту вважати рекламою та відповідно включати понесені витрати до складу податкових витрат на збут?

Міндоходів радує. Так, послуги з просування сайту за своєю сутністю є послугами маркетингу, а їх вартість включається до витрат на збут (абз. «г» п.п. 138.10.3 ПКУ).

Важливо пам’ятати! Витрати мають бути пов’язані з господарською діяльністю та документально підтверджені* (п. 138.2 ПКУ). Господар сайту замислиться: які документи потрібно отримати від виконавця «розкручування» та наскільки детально в них має бути розписано зміст отриманих послуг? Тут податківці особливо не командують. Тільки відзначають: ні Закон про бухоблік, ні Положення № 88** не встановлюють ступінь деталізації змісту й обсягу господарських операцій. Це вирішують виконавець та замовник самостійно. Головне, щоб первинні документи повною мірою розкривали зміст господарської операції та ідентифікували пов’язані з нею активи, зобов’язання, доходи або витрати, містили всі обов’язкові реквізити.

 

* Податківці підтверджують це в УПК щодо віднесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат, затвердженій наказом ДПСУ від 15.02.12 р. № 123 («БТ», 2012, № 10, с. 4).

** Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку від 24.05.95 р. № 88.