28.12.2015

«Тільки через суд!», або Погашаємо податковий борг з ПДВ-рахунка

Наказ Мінфіну України від 13.11.15 р. № 1009 «Про затвердження Порядку формування та направлення реєстру платників податків для перерахування коштів до бюджету в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в умовах дії системи електронного адміністрування податку на додану вартість»

З початком роботи СЕА «стандартному» платнику ПДВ доводиться мати справу з двома рахунками:

• електронний ПДВ-рахунок у СЕА використовують для поповнення реєстраційного ліміту та розрахунків за декларацією;

• бюджетний рахунок — для розрахунків за уточнюючими розрахунками та актами перевірки.

Перенаправити кошти з ПДВ-рахунка на бюджетний самостійно платник ПДВ може тільки в одному випадку — якщо на бюджетному рахунку з’явиться податковий борг. Для цього потрібно подати додаток Д4 до ПДВ-декларації.

Однак це може відбутися і без згоди платника податків. Винен у цьому п. 87.1 ПКУ, який надає податківцям такі повноваження та передбачає особливу процедуру списання (її якраз і конкретизує наказ, що коментується).

Для погашення податкового боргу за рахунок коштів на ПДВ-рахунку контролери спочатку формують Реєстр.

Важливо! Підставою для цього є наявність двох умов:

• рішення суду про стягнення грошових коштів платника податків;

• податковий борг з ПДВ на дату формування Реєстру.

Увага! Якщо зазначені умови не виконані, ДФСУ не має права ініціювати списання коштів з вашого ПДВ-рахунка!

Реєстр направляють до Казначейства не пізніше наступного робочого дня після формування. Списання коштів на підставі Реєстру можливе тільки в межах залишку коштів на ПДВ-рахунку. Якщо їх бракуватиме — сума боргу обліковуватиметься Казначейством доти, доки не буде списана в повному обсязі.

Наказ діє з дати опублікування.