06.07.2015

Початок роботи з РРО: пам’ятка для початківців

Що потрібно робити касиру перед початком роботи з РРО?

Перед початком роботи з реєстратором розрахункових операцій (РРО) насамперед необхідно:

Крок 1. Переконатися в наявності оригіналів документів на місці проведення розрахунків. На вашому робочому місці мають бути:

• книга обліку розрахункових операцій (КОРО);

• паспорт виробника на РРО;

• реєстраційне свідоцтво ДФСУ;

• акт введення в експлуатацію;

• довідка про опломбування РРО (на пломби, які прикріплені на апараті) від сервісного центру.

Крок 2. Перевірити цілісність пломб на РРО.

Крок 3. Після включення РРО (за допомогою кнопки «Вкл.»/«Викл.», якщо апарат був вимкнений) перевірити наявність касової стрічки, правильність її встановлення, працездатність самого РРО. Для цього достатньо пробити так званий «нульовий чек» (фіскальний чек без зазначення товарних позицій) або Z-звіт на РРО (звіт за даними оперативної пам’яті РРО)*.

* На нашу думку, працездатність РРО краще перевіряти виконанням X-звіту, оскільки пробиттям «нульового чека» ви:
• відкриєте зміну та повинні будете потім виконати Z-звіт в її кінці (навіть якщо розрахункових операцій не буде);
• якщо в «нульовому чеку» будуть виявлені помилки — ці дані потраплять до пам’яті РРО та надалі їх доведеться коригувати.

Крок 4. Переконатися в достовірності настройок. Тобто реквізити, зазначені на початку чека, повинні відповідати даним реєстраційного свідоцтва, а надруковані наприкінці чека — даті та часу його формування.

Крок 5. Виконати операцію «Службове внесення» отриманих розмінних грошей (у разі потреби).

Нагадуємо: чек «Службове внесення» формується для реєстрації внесення готівкових коштів до грошової скриньки каси. Операція «Службове вилучення» виконується в разі вилучення готівки з каси.

Тепер можна починати працювати.

Дії касира в разі поломки РРО. У разі виявлення поломки РРО або збою настройок реквізитів касиру потрібно:

Крок 1. Припинити роботу на такому РРО, зафіксувати виявлені поломки в КОРО в розділі 4 у колонках 1 і 2, а потім викликати майстра сервісної служби для ремонту апарата.

Крок 2. Оформити КОРО до ремонту РРО (розділ 3 колонка 1) і продовжити роботу з видачею розрахункових квитанцій.

Крок 3. Після ремонту РРО:

• перевірити працездатність РРО, пробивши «нульовий чек» або Z-звіт на РРО;

• отримати від майстра сервісної служби оформлений належним чином «Акт про поломку РРО»;

• надати майстру на оформлення КОРО (він заповнює лише розділ 4 колонки 3, 4, 5);

• заповнити КОРО в розділах 4 (колонки 6 і 7) і 3 (колонки 6 і 8).

Для продовження роботи виконайте «Службове внесення» на суму проведених операцій за розрахунковими квитанціями. Якщо ж ремонт РРО був завершений не в день поломки, то вам потрібно буде виконати операцію «Службове вилучення» та роздрукувати фіскальний звіт.

Дії касира в разі блокування РРО. У разі блокування РРО:

через 24 години (максимальний час роботи апарата від початку проведення першої фіскальної операції, наприклад, «Фіскальний чек», «Видатковий чек») — для розблокування вам достатньо надрукувати фіскальний звіт;

через 72 години (максимальний час для непередачі даних з апарата на сервер ДФСУ) — слід вимкнути та включити РРО, зняти звіт по модему за допомогою кнопок прокрутки касової стрічки та переконатися, що у звіті вказана передача даних з датою і часом примусового перезавантаження РРО;

більш ніж через 72 години — касиру слід діяти так само, як і в разі поломки РРО.

Дії касира в разі відключення електроенергії. У разі відключення електроенергії вам необхідно:

• припинити роботу на РРО;

• оформити КОРО (розділ 3 колонки 1 — 4);

• продовжувати роботу з видачею розрахункових квитанцій до початку роботи касового апарату.

Для того щоб надалі уникнути таких неприємних моментів, рекомендуємо додатково встановити пристрій безперебійного живлення.