30.11.2015

Повідомлення про прийняття на роботу: виправляємо помилки, директор нового підприємства

Листи Мінсоцполітики України від 09.10.15 р. № 1336/13/84-15, від 18.09.15 р. № 14209/0/14-15/13

Повідомлення про прийняття на роботу (далі — повідомлення). Начебто нескладний документ, але його заповнення та подання є джерелом безлічі запитань. А Мінсоцполітики не перестає відповідати на них.

1. Що робити, якщо роботодавець припустився помилки в повідомленні? Для того щоб виправити допущені помилки, потрібно подати повідомлення з типом «скасовуюче» з помилковими даними і одночасно повідомлення з типом «початкове» з правильними даними. Зауважимо: для ситуації, коли повідомлення подано, а працівник не вийшов на роботу, потрібно подати тільки повідомлення з типом «скасовуюче».

Відразу виникне інше запитання: чи штрафуватимуть за самовиправлення? Вважаємо, що підстав для цього немає, адже штрафи передбачені тільки за допущення до роботи без подання повідомлення («БТ», 2015, № 41, с. 40).

2. Хто повинен підписувати повідомлення на директора новоствореного підприємства? Мінсоцполітики відповіло розпливчасто: «повідомлення <…> має бути підписано особою, яка визначена внутрішніми документами підприємства, установи, організації або установчими документами». Дійсно, підписувати повідомлення повинні керівник і головний бухгалтер. У випадку з новоствореним підприємством є два складні моменти: по-перше, директор подає повідомлення сам на себе, по-друге, він начебто не може це зробити заздалегідь, тобто до початку роботи.

Вихід є: власники підприємства приймають рішення про призначення директора та після цього новоспечений директор видає розпорядження, де вказує дату, з якої він стає до виконання обов’язків. Тоді у гр. 8 повідомлення вказується дата розпорядження, а у гр. 9 — дата, з якої він стане до роботи. Подати повідомлення потрібно до початку роботи, тобто до дати з гр. 9. Зробити це може засновник.