23.05.2016

Електронні документи: що показати фіскалам на перевірку

Лист ДФСУ від 05.05.16 р. № 10089/6/99-99-14-03-03-15

У листі, що коментується, ви знайдете відповідь на запитання: як надати податківцям під час перевірки документи, які зберігаються в електронному вигляді? Дійсно, може, фіскалів посадити перед монітором? Чи, може, скинути документи на флешку? Однак ні, діяти слід інакше.

Розпочнемо з такого: якщо ви складаєте та зберігаєте первинні документи і регістри бухобліку на машинних носіях інформації, то повинні за свій рахунок виготовити їх паперові копії на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів і відповідних органів у межах їх законних повноважень ( п. 6 ст. 9 Закону про бухоблік).

Крім того, п. 85.8 ПКУ дозволяє (службовій) посадовій особі контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених ПКУ, отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії мають бути посвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Звідси випливає, що платники податків, які ведуть бухгалтерський і податковий облік в електронному вигляді, зобов’язані під час проведення перевірок надати посадовим особам контролюючого органу на їх вимогу паперові копії документів, що належать до предмета перевірки.

Також слід пам’ятати, що такі копії мають бути посвідчені (на них мають бути підписи та печатка (за наявності останньої)).

В аналогічному порядку потрібно зберігати та надавати на перевірку податкові накладні (див. «БТ», 2016, № 20, с. 43).