07.11.2016

Уцінка ОЗ на спрощенці, дооцінка на загальній: податківці дають «зелене світло» податковим різницям

Лист ДФСУ від 20.10.16 р. № 22710/6/99-99-15-02-02-15

Нагадаємо: у випадку коли «високодохідний» платник податку на прибуток проводить дооцінку основних засобів (ОЗ), то він має врахувати податкові різниці, що виникають, передбачені у пп. 138.1 та 138.2 ПКУ.

Їх суть полягає в тому, що фінрезультат до оподаткування:

збільшується на суму уцінки та втрат від зменшення корисності ОЗ або нематеріальних активів, включених до витрат звітного періоду за бухобліковими правилами;

зменшується на суму дооцінки та вигод від відновлення корисності ОЗ або нематеріальних активів у межах попередньо віднесених до витрат уцінки та втрат від зменшення корисності ОЗ або нематеріальних активів, проведених за бухобліковими правилами.

Якщо і уцінка, і дооцінка ОЗ проводяться, коли суб’єкт господарювання перебуває на загальній системі оподаткування, все ясно і зрозуміло. Водночас коли уцінка ОЗ була проведена на спрощеній системі оподаткування, а дооцінка — після переходу на загальну систему, то виникає закономірне запитання: чи можна застосовувати в цьому випадку податкові різниці?

Відповідь на це запитання дали податківці у листі, що коментується. Вони заявили, що незалежно від того, коли у суб’єкта господарювання відбулася уцінка ОЗ, фінрезультат до оподаткування слід зменшити на суму дооцінок ОЗ, проведених у межах попередньо віднесених до витрат уцінок ОЗ (навіть якщо уцінка відбулась на спрощеній системі оподаткування).

Доволі лояльне і, що найголовніше, справедливе роз’яснення. Водночас оскільки вищенаведене роз’яснення є індивідуальною консультацію, щоб застосовувати такий підхід, ми б радили отримати подібну консультацію на свою адресу.