03.10.2016

«Кримську» первинку доведеться відновити

Лист ДФСУ від 07.09.16 р. № 19342/6/99-99-15-02-02-15

Після окупації Криму чимало суб’єктів господарювання перереєструвалися на материковій частині України. При цьому про перевезення первинки на материк, як правило, ніхто не клопотався. Як бути тепер з первинними документами, що досі зберігаються на території вільної економічної зони «Крим» (ВЕЗ «Крим»)?

Контролери до цього підходять формально. У п. 44.3 ПКУ прописано обов’язок зберігати первинку не менше 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складання якої вона використовувалася.

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення зазначених документів необхідно:

• у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, установленому ПКУ для подання податкової звітності;

відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення контролерів.

Зауважте: при цьому в ПКУ не передбачено звільнення від обов’язку відновлення документів, що зберігаються на території ВЕЗ «Крим».

Щоб відновити такі документи, податківці радять скористатися порядком дій, прописаним у п. 6.10 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88 . Тобто:

• письмово повідомити про те, що сталося, правоохоронні органи;

• наказом призначити комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення;

• результати роботи комісії оформити актом, копію якого надіслати органу, у сфері управління якого перебуває підприємство, а також ДПІ в 10-денний строк.

Увага! Якщо ви порушите цю вимогу — вас чекає відповідальність у вигляді штрафу в розмірі 510 грн. А в разі повторного порушення — у розмірі 1020 грн. ( п. 121.1 ПКУ).