03.04.2017

Помилка в коді УКТ ЗЕД: коли покупець отримає право на податковий кредит

Лист ДФСУ від 22.02.17 р. № 3653/6/99-99-15-03-02-15

У листі, що коментується, податківці роз’яснили, як покупцеві товарів сформувати податковий кредит (ПК) за податковою накладною (ПН), що містить помилки в коді УКТ ЗЕД товару.

Контролери наполягають на тому, що помилка в коді УКТ ЗЕД (обов’язковому реквізиті ПН) заважає ідентифікувати здійснену операцію. Отже, ПН з такою помилкою не може бути підставою для віднесення сум ПДВ, зазначених у ній, до ПК ( п. 201.10 ПКУ).

Водночас продавець може виправити таку помилку.

Для того щоб виправити помилку, яка допущена у реквізитах, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг (помилка у коді УКТ ЗЕД є саме такою помилкою), постачальнику достатньо скласти розрахунок коригування (РК) до ПН ( п. 192.1 ПКУ). Реєструвати такий РК у Єдиному реєстрі податкових накладних зобов’язаний той, хто провинився, — продавець.

Інколи продавці відмовляються від виправлення своєї помилки. Наприклад, вважають, що вони все зробили правильно (вказали правильний код УКТ ЗЕД). Якщо так відбувається, то до моменту реєстрації в ЄРПН РК до такої «помилкової» ПН покупець не зможе отримати права на ПК.

Щоб змусити продавця виправити допущений ним промах і скласти РК, податківці радять подати разом із ПДВ-декларацією заяву із скаргою на такого продавця (додаток Д8). Подати її можна протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання ПДВ-декларації за звітний період, у якому допущено помилки у ПН. Скарга не дасть покупцю права на податковий кредит, але може змусити продавця скласти довгоочікуваний РК.