07.08.2017

Помилка в коді послуг: «під прицілом» ПК

Як бути з податковим кредитом (ПК), якщо в податковій накладній (ПН) постачальник допустив помилку в коді послуги?

Тут усе залежатиме від того, в якому періоді складена і зареєстрована ПН з помилкою в коді послуги з ДКПП.

01.01.17 р. — 15.03.17 р. Відсутність коду послуг у податкових накладних, складених і зареєстрованих у цей період, не вважалася помилкою і не була перешкодою для відображення податкового кредиту в одержувача.

Зазначимо: річ у тому, що у формі ПН (до її оновлення), яка діяла на той період, не було відповідного місця для коду послуг. Виправляти складені і зареєстровані в ЄРПН у цей період ПН не потрібно (див. листи ДФСУ від 20.01.17 р. № 1312/7/99-99-15-03-02-17 // «БТ», 2017, № 5, від 16.06.17 р. № 15731/7/99-99-15-03-02-17).

16.03.17 р. — 01.07.17 р. Оновили ПН — з’явилося місце для коду послуг з ДКПП (гр. 3.3). Що ж робити, якщо в гр. 3.3 виявився не той код послуги? Помилки в обов’язкових реквізитах податкової накладної — загроза для ПК. Щоправда, деякі з них у цей період усе ж були офіційно простимі.

Згадайте норми абзацу двадцять п’ятого п. 201.10 ПКУ (діяв до 01.07.17 р.): ПН/РК з помилками в реквізитах ПН, визначених п. 201.1 ПКУ (окрім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), що не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони і суму ПЗ, є для покупця підставою для відображення ПК.

Так от, помилка в коді УКТ ЗЕД — непростима. А стосовно коду послуг таких жорстких вимог не було. Тому, скориставшись таким «пропуском», покупець міг поборотися за право на ПК за ПН з помилкою в коді послуг.

Проте майте на увазі! Податківці проти відображення ПК за ПН з помилкою в коді послуг (див. лист ДФСУ від 17.05.17 р. № 220/6/99-99-15-03-02-15/ІПК). Відповідно до їх пояснення, ПН, яка складена з 16.03.17 р. і містить помилки в коді послуги згідно з ДКПП (у тому числі якщо код послуги взагалі не вказаний), не може бути підставою для відображення ПК, оскільки не надає можливості ідентифікувати здійснену операцію.

Після 01.07.17 р. «ПК-рятівний» для покупця останній абзац п. 201.10 ПКУ щодо ПН з помилками в обов’язкових реквізитах виключений. Натомість запрацювали інші норми з п. 201.10 ПКУ, підлаштовані під процес зупинки реєстрації ПН. Тепер реквізитну неточність, по суті, повинні «виявити», перш ніж зареєструвати ПН у ЄРПН — у процесі «блокувального» моніторингу.

Будьте уважні: помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (окрім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), що не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, які постачаються), період, сторони і суму ПЗ, не можуть бути причиною для неприйняття ПН в електронному вигляді. Як і раніше, код послуг не виділений, тож не виключено, що ПН з неправильним кодом послуг пройде ідентифікацію при реєстрації в ЄРПН і потрапить до вас зареєстрованою, на жаль (!), з неправильним кодом.

Проте підстрахувати покупця покликана інша норма, згідно з якою: якщо вхідна ПН, складена з 01.07.17 р. постачальником товарів/послуг, пройшла реєстрацію в ЄРПН і благополучно отримана вами, то за нормами п. 201.10 ПКУ вона вже сама по собі є достатньою підставою для відображення ПК, тобто не потребує будь-якого додаткового підтвердження (детальніше читайте у статті «Залізне» право на податковий кредит з 1 липня 2017 року» // «БТ», 2017, № 27-28).

Проте не виключено, що при перевірці вам нагадають про те, що для відображення ПК податкова накладна повинна містити всі обов’язкові реквізити — причому заповнені правильно!

Тому якщо ви впевнені, що отримана вами ПН містить помилку в коді послуг, радимо не поспішати з відображенням ПК, а попросити постачальника виправити «неналежну» ПН.