20.02.2017

Реєстрація та облік платників: чергове оновлення порядків та форм

Наказ Мінфіну від 21.12.16 р. № 1125 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість»

Наказом, що коментується, вносяться зміни до: (1) Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом МФУ від 09.12.11 р. № 1588 (далі — Порядок), та (2) Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом МФУ від 14.11.14 р. № 1130 (далі — Положення).

Крім того, цим наказом передбачається, що платники можуть:

переглянути інформацію про об’єкти оподаткування, у тому числі про ідентифікатор, присвоєний ДФСУ, в приватній частині Електронного кабінету платника;

подати до контролюючого органу зміни про об’єкт оподаткування.

Водночас установлено, що з дня набрання чинності цим наказом втратять чинність такі документи, що були видані контролерами:

1) довідка про взяття на облік платника податків за ф. № 4-ОПП. Щоправда, крім тих, що були видані платникам, відомості щодо яких не підлягають включенню до ЄДР за новою ф. № 34-ОПП. У цьому разі довідки ф. № 4-ОПП застосовуються до моменту виникнення змін у даних платника, що вказуються у ній;

2) повідомлення про включення платника податків до категорії платників окремих податків за ф. № 16-ОПП.

Порядок. Зміни в ньому стосуються порядку взяття на облік платників податків як за основним, так і неосновним місцем обліку. Зокрема, відзначимо:

• у новій редакції викладено п. 3.12 щодо порядку обліку в Єдиному банку даних юридичних осіб неприбуткових організацій, які повністю фінансуються з бюджету;

• у разі подання документів поштою копії документів повинні бути засвідчені нотаріально або держорганом, який видав (зареєстрував) документи чи акредитував (зареєстрував, легалізував) платника податків. У разі подання документів представником платника додатково мають бути пред’явлені документи, що засвідчують його повноваження (п. 4.10);

аналогічна вимога про завірення копій документів при поштових відправленнях зафіксована в оновленому п. 6.7 щодо взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність. Тут також зазначено, що у разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Низка новацій стосується платників, які уклали з контролюючим органом договір про визнання електронних документів. При дотриманні умови реєстрації електронного підпису підзвітних осіб платники можуть подати:

• заяву за новою ф. № 17-ОПП (додаток 9 до Порядку). Майте на увазі: така заява може бути подана до контролюючого органу як за неосновним місцем обліку, так і за основним місцем обліку (п. 7.2);

• повідомлення за новою ф. № 20-ОПП (додаток 10 до Порядку). Повідомлення надається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п. 8.4);

• заяву за новою ф. № 1-ОПП (додаток 5 до Порядку) з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» (п. 9.3).

Встановлено, що при переведенні платника на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого інформація про зміну місця обліку має доводитись до відома платників у 10-денний строк після затвердження переліку (п. 10.23).

Положення. Змін менше, але вони теж суттєві:

• форму реєстраційної заяви платника ПДВ (ф. № 1-ПДВ) викладено у новій редакції;

• з переліку довідкових даних, які не включаються до Реєстру платників ПДВ, вилучено дані про телефони (п. 2.2 розд. II);

• у разі перереєстрації другий аркуш реєстраційної заяви платником ПДВ не заповнюється та не подається (п. 4.2 розд. IV).

Наказ набере чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування (на момент підготовки цього номера не опубліковано).