16.01.2017

Помилка в ІПН покупця: як виправити промах у ПДВ-звітності

Лист ДФСУ від 27.12.16 р. № 28193/6/99-95-42-03-15

Про те, що помилка, допущена в ІПН покупця в податковій накладній (ПН), несе в собі неприємні сюрпризи як для постачальника, так і для покупця, ми вже попереджали в «БТ», 2016, № 30, с. 16 і № 32, с. 17. Тому залишати без уваги такий промах не можна. Його необхідно виправити. Для цього:

• постачальнику слід скласти розрахунок коригування (РК) до «помилкової» ПН і надіслати його на реєстрацію неправильному покупцю;

• покупець зареєструє РК в ЄРПН;

• тоді постачальник випише ПН з правильним ІПН і зареєструє її в ЄРПН.

А ось як відобразити таке виправлення в ПДВ-звітності?

Контролери радять постачальнику:

• відобразити податкові зобов’язання (ПЗ), зазначені в «помилковій» ПН, у ПДВ-звітності того місяця, в якому було складено таку ПН. Адже інакше дані, наведені в ПДВ-звітності, не відповідатимуть даним бухгалтерського та податкового обліку платника (абзац перший п. 6 розд. III Порядку № 21*);

* Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджений наказом Мінфіну від 28.01.16 р. № 21.

• операцію з виправлення ІПН-огріху не відображати в ПДВ-звітності (РК й правильна ПН все одно не змінять розмір ПЗ).

Єдине, що потрібно зробити, — підкоригувати додаток Д5. Навіть незважаючи на те, що помилка не вплинула на числові показники декларації (п. 8 розд. VI Порядку № 21). Це можна зробити, подавши уточнюючий розрахунок з уточнюючим додатком Д5 до ПДВ-декларації того періоду, в якому було допущено ІПН-помилку.

Саме ж виправлення до додатка Д5 слід провести способом коригування. Тобто:

• повторити помилковий запис зі знаком «-»;

• внести правильний запис (включаючи вартісні показники);

• підсумковий рядок «Усього за звітний період» не заповнювати.