06.11.2017

Для нотаріусів і ФОП-загальносистемників податок на нерухомість не є витратами діяльності

Лист ДФСУ від 23.10.17 р. № 2335/С/99-99-13-01-02-14/ІПК

У листі, що коментується, податківці дали відповідь на запитання: чи має право приватний нотаріус включити до своїх витрат податок на нерухомість.

Податківці заявили, що, на жаль, сумі сплаченого податку на нерухомість не місце серед витрат осіб, які ведуть незалежну професійну діяльність.

Такий невтішний висновок вони роблять опираючись на Узагальнюючі податкові консультації, затверджені наказом ДПСУ від 24.12.12 р. № 1185 та наказом Міндоходів від 30.12.13 р. № 884. Саме в них міститься перелік витрат, які може віднести до своїх витрат особа, яка веде незалежну професійну діяльність. У ПКУ такого переліку немає.

У цих Узагальнюючих консультаціях вказано, що до витрат приватного нотаріуса можуть бути віднесені комунальні витрати (електро-, газо-, тепло-, водопостачання) на утримання робочого місця приватного нотаріуса, у разі якщо це нежитлове приміщення є власністю приватного нотаріуса.

Податок на нерухомість, у складі податку на майно, не є витратами, необхідними для провадження незалежної нотаріальної діяльності. А отже, нотаріус не має права зменшити свій дохід на розмір сплаченого податку на нерухомість.

Хочемо доповнити, що подібний невтішний висновок стосується і ФОП-загальносистемиників. Так, якщо заглянути до переліку витрат, на які зменшується дохід таких підприємців, то ви побачите, що до витрат вони можуть віднести сплачені різні податки та збори, які пов’язані з проведенням їх господарської діяльності, крім ПДВ, акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності та податку на майно (п.п. 177.4.2 ПКУ).

Податок на майно включає в себе: податок на нерухомість, плату за землю, а також транспортний податок.

Враховуючи це, маємо визнати, звичайні ФОП-загальносистемники, як і нотаріуси, не можуть включити до витрат суму сплаченого податку на нерухомість.