11.09.2017

Помилка в податковій накладній — немає права на податковий кредит

Лист ДФСУ від 18.08.17 р. № 1676/6/99-99-12-02-01-15/ІПК

Напевно вже кожен платник ПДВ знає*, що з 01.07.17 р. розпочала діяти багатообіцяюча норма ПКУ, яка декларує «залізне» право на податковий кредит (ПК) для покупця, якщо податкова накладна (ПН) зареєстрована у ЄРПН. Дійсно, абзац третій п. 201.10 НКУ передбачає, що така ПН є для покупця товарів/послуг достатньою основою для нарахування ПК і не вимагає якось іншого додаткового підтвердження.

* Детальніше – у статті «Залізне право на податковий кредит з 1 липня 2017 року» // «БТ», 2017, № 27-28.

Що ж виходить? Якщо ПН пройшла реєстрацію у ЄРПН, то жодних «причіпок» до неї вже не може бути?

На жаль, як ми і припускали, самого факту реєстрації ПН у ЄРПН не досить для того, щоб покупець міг «спати спокійно». Підтвердженням тому є лист, що коментується.

Не варто забувати, що п. 201.1 ПКУ вимагає від постачальників правильного заповнення усіх обов’язкових реквізитів ПН. Про це нагадали контролери в листі, що коментується. Вони попередили: ПН, складена без дотримання вимог п. 201.1 ПКУ (а саме — не на дату виникнення податкових зобов’язань), не надає права покупцю на формування ПК за такою ПН.

При цьому якщо постачальник не поспішає виправляти промахи, допущені в ПН, покупець може подати на нього скаргу (додаток Д8 до ПДВ-декларації).

Але! Як і раніше, подання такої заяви не є основою для формування ПК за «помилковою» ПН. Хоча вона зобов’язує контролерів провести перевірку недбалого покупця (абзац двадцять четвертий п. 201.10 ПКУ). Відповідно, контролери можуть його оштрафувати і зобов’язати виправити помилки в ПН.