18.09.2017

Податкові повідомлення-рішення направлятимуть по-новому

Наказ Мінфіну від 21.07.17 р. № 658 «Про затвердження Змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків»

Мінфін уніс зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.15 р. № 1204 та оновив форми податкових повідомлень-рішень.

1. Повідомлення рішення за формою «ПН» контролери будуть складати і направляти платнику податків:

• якщо виявлять помилки, які допущені при заповненні обов’язкових реквізитів податкових накладних (ПН);

• якщо платник ПДВ повинен був скласти ПН чи розрахунку коригування (РК) та зареєструвати такий документ у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), але не зробив цього.

Тобто йдеться про всі штрафи згідно зі ст. 1201 ПКУ. У зв’язку з цими корективами зазнала змін і форма цього повідомлення-рішення. Тепер у ній відведено окремо місце під нарахування штрафів через помилку у обов’язкових реквізитах ПН і окремо під нарахування штрафів за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК.

2. Уточнено, що податківці надсилатимуть (вручатимуть) додатково окреме податкове повідомлення-рішення, якщо після адміністративного чи судового оскарження платником податків податкового рішення було донараховано чи зменшено штраф та пеню як за порушення норм ПКУ, так і за порушення норм іншого законодавства. Раніше формально йшлося про направлення такого повідомлення-рішення при нарахуванні штрафів та пені тільки за порушення норм іншого законодавства. Тепер же все стане на свої місця.

3. Змінено порядок нумерації повідомленнь-рішеннь. Номер буде складатися для повідомлення-рішення за формою «Ф» з 15 цифр, для всіх інших рішень — з 11 цифр.

4. Визначено, що податківці будуть додавати до податкового повідомлення-рішення розрахунок податкового зобов’язання лише за його наявності. Раніше була формальна вимога, що такий розрахунок має додаватись до кожного повідомлення рішення. Навіть у випадку коли розмір штрафних санкцій не розраховується, а встановлений у конкретній сумі відповідно до ПКУ.

5. Підписувати податкове повідомлення-рішення матимуть право не тільки керівник контролюючого органу чи його заступник (як було раніше), а також і виконуючий обов’язки керівника або уповноважена на це особа.

6. Уточнено також, коли податкове повідомлення-рішення, яке надіслане платнику податку за результатами перевірки (крім електронної перевірки), вважатиметься відкликаним. Воно буде відкликаним з дня отримання платником податків податкового повідомлення-рішення, яке містить не тільки зменшену суму грошового зобов’язання, а й у випадках коли:

• зменшено/збільшено суму податкових зобов’язань та/або податкового кредиту;

• зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ;

• зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток;

• зменшено від’ємне значення суми ПДВ;

• зменшені суми штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені, у тому числі за порушення норм іншого законодавства.

7. Крім того, Мінфін подбав про те, щоб запровадження електронного обміну інформацією між платниками податків і контролюючим органом пройшло без проблем. У зв’язку цим у Порядку направлення податкових повідомлень-рішень з’явилися норми про те, що направлення податкових повідомлень рішень в електронну вигляді буде відбуватися за правилами передбаченими у ст. 42 ПКУ (через електронний кабінет та на електронну адресу платника).

Наказ, що коментується, набирає чинності з 20.09.17 р. Отже, після цієї дати контролери повинні оформляти повідомлення-рішення за оновленими правилами і за новою формою.